English

مدیر عامل شهر جدید پرند:

۱۳ هزار واحد مسکونی خالی در شهر پرند شناسایی شد

مدیر عامل شهر جدید پرند گفت :سال گذشته در شهر جدید پرند به صورت فشرده ۱۳ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی و هم‌اکنون ۱۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی شده است

13 هزار واحد مسکونی خالی در شهر پرند شناسایی شد
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، آرش صیادی مدیرعامل شهر جدید پرند درنشست خبری در جریان بازدید از پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن پرند، گفت: پروژه ساخت واحدهای نهضت ملی پرند از ابتدای سال (۱۴۰۱) آغاز شده که هم‌اکنون چهار هزار واحد مسکن در قالب‌های هزار و ۷۰۰ واحد نهضت ملی، ۷۰۰ واحد مسکن مهر و تعداد باقی مانده از پروژه‌های مشارکتی آماده افتتاح است.

مدیرعامل شهر جدید پرند در ادامه تاکید کرد: با توجه به آمادگی تحویل این واحدها، به دلیل عدم تأمین زیرساخت‌های آب، برق یا فاضلاب قابل واگذاری نیست.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری نیز ۵ هزار واحد دیگر در این شهر جدید به مرحله افتتاح برسد؛ همچنین طبق مصوبه شورای عالی مسکن هزینه اجرای تأسیسات زیرساختی آب، برق و فاضلاب باید یک سوم توسط وزارت نیرو، یک سوم توسط وزارت راه و یک سوم از سوی استانداری‌ها تأمین شود و وزارت راه از طریق منابع صندوق ملی مسکن این تأمین مالی را انجام داده است.

صیادی در ادامه عنوان کرد: آورده متقاضیان این واحدها حدود ۷۰۰ میلیون تومان که هزینه ساخت هر مترمربع میانگین ۱۰ میلیون تومان است.

این مسؤول ادامه داد: در اسفندماه سال‌گذشته ۳۱ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی در دست ساخت بود که با تأکیدات وزیر راه با توسعه ظرفیت شهر جدید پرند، ۳ هزار واحد دیگر به این رقم اضافه شد که این واحدها در مرحله انتخاب سازنده است.

صیادی ادامه داد: آنچه که در حوزه کاری شرکت پرند است، ۳۳ هزار و ۵۰۰ واجد نهضت ملی و هزار و ۴۰۰ واحد برای مسکن مهر و ۶ هزار و ۸۰۰ واحد نیز با حضور مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت که باید تا پایان دولت سیزدهم ۱۱ هزار و ۲۰۰ واحد تحویل متقاضیان شود.

وی افزود: سال گذشته در شهر جدید پرند به صورت فشرده ۱۳ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی و هم‌اکنون ۱۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی شده است؛ البته احتمال وجود ۳ هزار واحد دیگر خالی از سکنه در این شهر جدید وجود دارد.

صیادی در پایان گفت: براساس شاخص‌های مختلف جمعیت در شهر جدید پرند از ۳۵۰ هزار نفر رد شده، این شهر تنها جمعیت ۷۸ هزار نفری دانش‌آموزی دارد و با توجه به تحویل و ساخت واحدهای مسکونی جدید جمعیت از مرز ۵۰۰ هزار نفر نیز عبور خواهد شد.

مدیرعامل شهر جدید پرند تصریح کرد: هم‌اکنون ۸۰۰ واحد برای هنرمندان و خبرنگاران معرفی شده که وزارت ارشاد در حال ساخت و در مرحله بتن‌ریزی قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه