English

صادرات زعفران ایران به اسپانیا کاهش یافت

با وجود اینکه ایران با ۳۶.۵ میلیون یورو صادرات زعفران به اسپانیا، بزرگ‌ترین تامین‌کننده زعفران این کشور است، اما در مقایسه با سال ۲۰۲۲ تامین زعفران اسپانیا از ایران ۱۱.۴ درصد کاهش یافته است.

صادرات زعفران ایران به اسپانیا کاهش یافت
به گزارش خبرگزاری موج

، معاونت بین‌الملل اتاق ایران با انتشار گزارشی به بررسی تجارت خارجی زعفران اسپانیا پرداخته است. بر اساس این گزارش، حجم تجارت خارجی زعفران اسپانیا در سال گذشته میلادی، ۹۳ میلیون و ۹۳ هزار یورو بوده که از این مقدار، ۵۱ میلیون و ۲۶۷ هزار یورو صادرات و ۴۱ میلیون و ۸۲۶ هزار یورو واردات بوده است. این آمار با توجه به حجم صادرات ۵۰ میلیون و ۴۱۱ هزار یورویی و واردات ۴۴ میلیون و ۷۳۶ هزار یورویی زعفران این کشور در سال ۲۰۲۲، نشان‌دهنده رشد ۱.۷ درصدی و کاهش ۶.۵ درصدی واردات این کشور است.

بر اساس این گزارش پنج کشور اول مقصد صادرات زعفران اسپانیا به ترتیب کشورهای آمریکا با ۱۱ میلیون و ۷۶۴ هزار یورو، ایتالیا با ۶ میلیون و ۴۵۷ هزار یورو، سوئد با ۵ میلیون و ۹۱۶ هزار یورو، فرانسه با سه میلیون و ۹۲۹ هزار یورو و امارات متحده عربی با سه میلیون و ۶۶۸ هزار یورو واردات از اسپانیا، بوده‌اند.

همچنین پنج کشور اول مبدا واردات زعفران اسپانیا به ترتیب ایران با ۳۶ میلیون و ۵۶۵ هزار یورو صادرات، افغانستان با ۳۳ میلیون و ۴۰۱ هزار یورو، یونان با یک میلیون و ۵ هزار یورو، امارات با ۲۴۹ هزار یورو و دانمارک با ۱۲۴ هزار یورو صادرات به اسپانیا، بوده‌اند.

ایران در این سال با صادرات ۴۵ تن ۴۴۰ گرم زعفران به اسپانیا به ارزش ۳۶ میلیون و ۵۶۵ هزار یورو بزرگ‌ترین تأمین‌کننده زعفران اسپانیا بوده و ۸۷.۴ درصد از کل واردات این کشور در زمینه زعفران را به خود اختصاص داده است. با این حال اما این آمار نسبت به سال ۲۰۲۲ که اسپانیا بالغ بر ۴۱ میلیون و ۲۶۵ هزار یورو از ایران زعفران وارد کرده بود، ۱۱.۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه