English

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

پرداخت بدهی ۴ میلیون فرانکی به ترکمنستان/ رشد ۷ درصدی جابه‌جایی مسافر

میعاد صالحی گفت: از ۲۸ میلیون و ۶۷۰ هزار مسافر در سال ۱۴۰۱ به ۳۱ میلیون و ۷۸۰ هزار نفر در ۱۴۰۲ رسیدیم و رکورد جابه جایی مسافر ریلی در تاریخ حمل و نقل ریلی شکست.

پرداخت بدهی ۴ میلیون فرانکی به ترکمنستان/ رشد ۷ درصدی جابه‌جایی مسافر
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن در اولین نشست خبری سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: راه آهن در سال گذشته بدهی‌های ارزی به کشورهای مختلف را پرداخت کرده است. از جمله اینکه سال گذشته بخش عمده بدهی سنگین به ترکمنستان را پرداخت کردیم، به نحوی که این بدهی از شش میلیون فرانک به دو میلیون فرانک رسیده و نیمه اول ۲۰۲۴ این بدهی تسویه می‌شود. 

میعاد صالحی ادامه داد: با وجود مشکلاتی که از دوره‌های قبلی به جا مانده بود، با کاهش توقف واگن‌های مسافری و تغییر نسل زمان‌های مسافری به سمت مسیرهای دارای تقاضای بالا شاهد بیش از ۷ درصد جابه‌جایی مسافر بودیم. بدین ترتیب از ۲۸ میلیون و ۶۷۰ هزار مسافر در سال ۱۴۰۱ به ۳۱ میلیون و ۷۸۰ هزار نفر در ۱۴۰۲ رسیدیم و رکورد جابه جایی مسافر ریلی در تاریخ حمل و نقل ریلی شکست. 

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه چه تعداد لوکوموتیو سال گذشته تعمیر شد، گفت: قبل از اینکه بنده مسئولیت را در راه آهن به عهده بگیرم، ۹۵۰ لوکوموتیو داشتیم و اکنون حدود ۱۰۰۰ لکوموتیو داریم. سال گذشته با ظرفیت‌های داخلی ۲۱ لوکوموتیو باری نو تولید کردیم، ۱۵۰ لکوموتیو مسافری زیمنس با عمر متوسط ۱۱ سال داریم که از این تعداد، زمانی که به راه‌آهن آمدم ۵۰ لوکوموتیو متوقف دائم بود، از ۱۰۰ لوکوموتیو ۸۲ عدد کار می‌کرد و از این تعداد فقط ۱۷ لکوموتیو در بهره‌برداری سالم بود. 

وی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ لوکوموتیو بیش از ۲۰ سال استفاده نمی‌شده است و حدود ۱۵۰ لوکوموتیو متوقف هستند، اما ما در مسیر بازگرداندن به سیر لوکوموتیوهایی هستیم که تکنولوژی آنها هنوز منقضی نشده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن درباره تهاتر نفتی برای پروژه‌های راه‌آهن بیان کرد: استفاده از ظرفیت تهاتر نفتی سال ۱۴۰۰ استارت خورده و مسیر طولانی در کشور طی شده تا برای تامین مالی قوی‌تر پروژه‌های راه استفاده شود. ۱۰ میلیارد دلار برای پروژه‌های وزارت راه تصویب شد که نیاز داشت در سطح دولت مصوبات مختلفی تصویب شود و اکنون بخشی از پروژه‌های وزارت راه از طریق تهاتر تامین مالی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه