English

یک میلیون و ۳۴۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۲ تولید شده است

سال جاری، حدود یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو تولید شده که از این تعداد، سهم خودروهای سواری، یک میلیون و ۱۳۲ هزار دستگاه بوده است.

یک میلیون و ۳۴۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۲ تولید شده است
به گزارش خبرگزاری موج

، مهرداد خسروی، مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت اظهار کرد: در سال جاری حدود یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است.

وی افزود:  از این میزان حدود یک میلیون و ۱۳۲ هزار دستگاه خودرو سواری تولید شده که در مقایسه با یک میلیون و ۷۱ هزار دستگاه تولید مدت مشابه سال گذشته، رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

خسروی بیان کرد: در مدت یادشده ۱۶۶ هزار دستگاه وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از ۳۲ درصد رشد برخوردار بوده است.

این مقام مسئول وزارت صمت گفت: تولید بیش از ۴۰ هزار دستگاه انواع خودرو تجاری (ون، مینی‌بوس، اتوبوس، کامیونت، کامیون و کشنده) و رشد حدود ۲ درصد تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است.

وی اضافه‌ کرد: علاوه بر این، امسال حدود ۳۰۷ هزار خودرو در بخش خصوصی تولید شده که در مقایسه با تولید ۱۹۴ هزار دستگاه خودرو در مدت مشابه سال گذشته، حدود ۵۸ درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

خسروی تصریح کرد: در این مدت، سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور، ۲۳ درصد بوده، در حالی‌که این سهم در سال ۹۸ حدود ۵ درصد ثبت شده است.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت درباره روند رو به رشد تولید موتورسیکلت نیز گفت: امسال حدود ۶۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده که در مقایسه با تولید ۴۶۵ هزار دستگاه در مدت مشابه سال گذشته، حدود ۲۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه