English

وزیر راه و شهرسازی:

تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن/ ۸۰ درصد تعاونی های مسکن با مشکل روبرو هستند

مهرداد بذرپاش گفت: در حال حاضر ۱۲۴ هزار واحد از ۲۴۰ هزار واحد مسکونی مهر را تحویل متقاضیان تحویل دادیم.

تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن/ ۸۰ درصد تعاونی های مسکن با مشکل روبرو هستند
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در  افتتاح ۵ هزار و ۲۳۰ واحد مسکن مهر گفت: سال ۹۸ و ۹۹ در حالی پشت سر گذاشتیم که پخش تولید مسکن اعداد منفی را تجربه کرد و این اعدادها به معنای عقب‌ماندگی جدی در حوزه صنعت ساختمان محسوب می‌شود.

بذرپاش افزود: این اعداد منفی در بیکاری و اثرات اجتماعی رخ نمایی می‌کند و از منفی ۱۳ در سال ۹۸ و ۹۹ به رشد مثبت ۳و ۸ دهم درصدی را در بخش مسکن شاهد بودیم. در سال گذشته هم متأسفانه شاهد رشد منفی بودیم.

وی ادامه داد: نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن عبور کردیم برای به اتمام رساندن این واحدهای مسکونی نیازمند هزینه‌های کلان خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: زمانی که خود متقاضیان در ساخت مسکن پیشگام باشند قطعاً کیفیت واحدهای مسکونی بهتر خواهد بود همچنین زمان و قیمت تمام شده واحد مسکونی کاهش پیدا می‌کند و برای پیشرفت در این حوزه این سیاست را در پیش گرفتیم.

وی گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات برای مردم امیدوار کننده بود اما مورد رضایت نیست؛ ابزار جدید نظارتی برای پیگیری اعطای تسهیلات مسکن به متقاضیان در اختیار بانک مرکزی قرار گرفت تا اگر بانکی از زیر بار شانه خالی کرد مورد جریمه قرار گیرد.

بذرپاش گفت: در ابتدای دولت ۲۴۰ هزار واحد مسکونی مهر به دولت سیزدهم به ارث رسید؛ مسکن مهری بدون هیچ‌گونه منابع مالی نداشت و ما از مولدسازی خود منابع وزارت راه و شهرسازی تأمین مالی کردیم و هم‌اکنون ۱۲۴ هزار واحد از ۲۴۰ هزار واحد مسکونی مهر را تحویل متقاضیان دادیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه