English

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

پیگیر بومی سازی ۱۰۰ درصدی تولیدات پتروشیمی در کم‌ترین زمان هستیم

معاون وزیر نفت گفت: به دنبال بومی سازی ۱۰۰ درصدی تولیدات پتروشیمی در کم‌ترین زمان برای کشور عزیزمان هستیم.

پیگیر بومی سازی ۱۰۰ درصدی تولیدات پتروشیمی در کم‌ترین زمان هستیم
به گزارش خبرگزاری موج

، معاون وزیر نفت در حاشیه بازدید از رویداد ملی روایت پیشرفت که در محل نمایشگاه‌های دائمی آستان قدس رضوی برپا شده است، گفت: امروز در تراز صادرکنندگان فناوری کاتالیست که در انحصار کشورهای غربی بود، قرار گرفته ایم و ۹۷ درصد نیاز کاتالیست کشور از تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود.

مرتضی شاه میرزایی اظهار کرد: نمایشگاه روایت پیشرفت با هدایت و ابتکار مرکز ارتباطات دولت و روحانیت از لحاظ اثر بخشی بین مردم در قم و مشهد بسیار خوب برگزار شد.

معاون وزیر نفت با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه روایت‌گر کامل پیشرفت‌ها و توفیقات وزارتخانه‌ها و بخش‌های مختلف دولت مردمی سیزدهم است.

وی اضافه کرد: صنعت نفت از جمله صنایعی بود که قبل از انقلاب در قبضه مستشاران بود تا جایی که حتی دانش آن را در اختیار ما قرار نمی‌دادند.

شاه میرزایی با اشاره به وابستگی شدید ایران قبل از انقلاب در صنعت نفت و پتروشیمی به سایر کشورها، تصریح کرد: در چهل و پنج سال قبل، اراده‌ای در داخل برای استقلال وجود نداشت و در بخش‌های مختلف صنعت نفت وابستگی کامل داشتیم.

معاون وزیر نفت ادامه داد: تولید کنندگان ما پیش از انقلاب اسلامی در هیچ موردی اجازه ساخت در داخل را نداشتند همچنین در بخش تعمیرات و نگه‌داشت نیز وابستگی شدید داشتیم.

 مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: در چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب شاهد خودکفایی صددرصدی در طراحی و ساخت مجتمع‌های صنعتی و پتروشیمی در اکتشافات، لرزه نگاری، حفاری و در خطوط جریانی گاز و نفت هستیم.

شاه میرزایی با تأکید بر اینکه صنعت پتروشیمی ایران در بسیاری از بخش‌های صنعت به خودباوری و خودکفایی رسیده است، تصریح کرد: امروز در تراز صادرکنندگان فناوری کاتالیست که در انحصار کشورهای غربی بود، قرار گرفته‌ایم و ۹۷ درصد نیاز کاتالیست کشور توسط تولید کنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه