English

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد:

تعیین و تدوین حریم گسلی ۹ شهر در دولت سیزدهم

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون حریم گسلی ۶ کلان‌شهر مصوب و ابلاغ شده و ۹ شهر دیگر در مرحله پایانی تدوین و ارایه به شورایعالی شهرسازی برای ابلاغ قرار دارند از برنامه آن مرکز برای تکمیل حریم گسلی ۲۴ شهر دیگر که عمدتا مراکز استان هستند تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

تعیین و تدوین حریم گسلی ۹ شهر در دولت سیزدهم
به گزارش خبرگزاری موج

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون حریم گسلی ۶ کلان‌شهر مصوب و ابلاغ شده و ۹ شهر دیگر در مرحله پایانی تدوین و ارایه به شورای عالی شهرسازی برای ابلاغ قرار دارند از برنامه آن مرکز برای تکمیل حریم گسلی ۲۴ شهر دیگر که عمدتا مراکز استان هستند تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

محمدمهدی حیدری رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفتگویی با یادآوری اینکه در سال‌های گذشته و در دولت قبل، حریم گسلی ۶ کلان‌شهر تهران، مشهد، تبریز، کرج، زنجان و کرمان تهیه، تصویب و ابلاغ شد، ازتداوم برنامه‌های مرکز برای تعیین حریم گسلی شهرهای لرزه‌خیز و همچنین مراکز استان‌ها تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: در دولت سیزدهم و تاکنون حریم گسلی شهرهای شیراز، بم، سی‌سخت، اردبیل، ارومیه، لاهیجان، قائمشهر، ساری و گرگان تعیین و تهیه شده است و مراحل پایانی را طی می‌کند که بعد از تصویب در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران برای اجرا ابلاغ خواهد شد و مقرراست تا این کار قبل ازاتمام سال جاری انجام شود.

حیدری توضیح داد: حریم گسلی ۲۴ شهر دیگر نیز تا پایان سال آینده تمام می‌شود که عمده آنها مراکز استان‌ها هستند. شهرهایی همچون بجنورد، بیرجند، بندرعباس، بوشهر، اهواز، یاسوج، همدان، اراک، قم، سمنان، سنندج و دیگر شهرهایی که لرزه‌خیزی بالایی دارند همچون خوی در این برنامه قرار دارند.

این مقام‌مسئول تصریح کرد: در تلاش هستیم تا پایان سال آینده حریم گسلی شهرهایی که آغاز شده و در برنامه تهیه و تدوین قرار گرفته است به اتمام برسد.

به گفته وی، عملیات میدانی برخی از شهرها که حریم گسلی آنها در دست تهیه و تدوین است به اتمام رسیده و برخی نیز در دست انجام قرار دارد و مراحل مختلف پیشرفت را طی می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه