English

۸ هزار واگن باری ترمز دار شدند

مدیر عامل راه آهن گفت:پاییز امسال حدود ۸ هزار واگن مجهز به سیستم ترمز شدند و هیچ قطاری با واگن باری بدون ترمز در سیر نداریم.

8 هزار واگن باری ترمز دار شدند
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم دومین مرحله ورود ناوگان نو و بازسازی شده گفت: با توجه به تلاش‌های انجام شده توسط دولت سیزدهم پیشرفت‌های خوبی در حوزه حمل‌ونقل ریلی حاصل شده است.

میعادصالحی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ وام دار میراثی شامل بدهی‌های انباشت شده و البته فروکش کردن کرونا و ظاهر شدن معضلات بودیم که با حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی گام‌های بلندی در جهت اصلاح برداشتیم.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه این بود که حدود یک سوم از ۲۷ هزار واگن باری در سیر با شیر بسته و بدون ترمز حرکت می‌کرد که امروز بعد از ده‌ها سال و با بررسی ۶ ماهه و با یک اقدام انقلابی، در آبان و آذر حدود ۸ هزار واگن مجهز به سیستم ترمز شدند و هیچ قطاری با واگن باری بدون ترمز در سیر نداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی این اصلاح را بی نظیر دانست و گفت: این موضوع طی یک ماه گذشته به صورت روزانه کنترل شد.

صالحی با بیان اینکه در کنار توسعه ناوگان به ظرفیت‌های داخل هم توجه می‌کنیم، افزود: ماده ۱۲ بعد از ۷ سال به سرانجام رسید و قراردادی میان شرکت راه‌آهن و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت امضا شد که امروز به حوالی مالی رسیده است و امیدواریم با حمایت سازمان برنامه و بودجه تا پایان سال این حواله‌ها نقد شود.

وی گفت: در حال حاضر در حوزه واگن باری به واردات هیچ قطعه‌ای از خارج نیاز نداریم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ادامه داد : به نسبت خطوط ریلی کنونی و در حال ساخت در حوزه واگن باری عملکرد مطلوبی را از تولیدکنندگان داخلی شاهد بودیم که می‌تواند ما را وارد مسیر صادرات واگن باری کند.

وی با اشاره به گام‌های خوبی که از مسیر ماده ۱۲، تهاتر نفت و تسهیلات تبصره ۱۸ برداشته شده، گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان بر اساس تبصره ۱۸،  به ۱۰ شرکت خصوصی سرمایه گذار در تولید لکوموتیو و واگن باری اهدا خواهد شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه