English

وزیر نیرو:

پروژه آبرسانی غدیر طرحی با اراده ضربتی و جهادی اجرایی شد

وزیر نیرو بر بهره برداری تصفیه خانه آب کوت امیر اهواز تا پایان دولت تاکید کرد.

پروژه آبرسانی غدیر طرحی با اراده ضربتی و جهادی اجرایی شد
به گزارش خبرگزاری موج

،  علی اکبر محرابیان امروز ۲۲ دی ماه درآیین آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه آب کوت امیر اهواز اظهار کرد: طرح آبرسانی غدیر طرحی ضربتی و جهادی بود که در قالب این طرح و در طول ۱۰ ماه آب با کیفیت سد دز برای بخش قابل توجهی از استان انتقال داده شد و حدود ۶۰ درصد استان را پوشش داد.

وی افزود: این طرح آب بسیار خوب و گوارا را به این منطقه رساند. آب دز از با کیفیت‌ترین آب‌های جهان به ویژه در منطقه خوزستان است که آب سبکی محسوب می‌شود و کیفیت بسیار خوبی دارد و امروز در بخش قابل توجهی در استان توزیع می شود.

محرابیان ادامه داد: تامین آب یک موضوع و تصفیه آب موضوع دیگری است و در این زمینه لازم بود در ادامه طرح عظیم غدیر ما توجه ویژه‌ای به تصفیه‌خانه‌های آب داشته باشیم و به این منظور پیش بینی شد که اعتباراتی برای احداث این تصفیه‌خانه‌ها در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به بازدید شب گذشته خود از تصفیه‌خانه شادگان گفت: شادگان با توجه به شرایطی که داشت ضروری بود که تصفیه خانه آن سریعتر ساخته شود و در مدت بسیار کوتاهی تصفیه‌خانه‌ای با ظرفیت ۱۴۵ هزار متر مکعب برای این منطقه احداث شد که در آستانه بهره‌برداری است.

محرابیان افزود: شب گذشته آب داخل تصفیه خانه در حال تصفیه بود و به صورت آزمایشی عملیات تصفیه و توزیع آب در حال انحام بود.

وی با اشاره به شروع عملیات اجرایی تصفیه‌خانه کوت امیر خطاب به مدیران و مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اظهار کرد: برای این تصفیه‌خانه که تصفیه‌خانه مهمی در منطقه محسوب می‌شود و بخشی از آب اهواز و شهرستان کارون و روستاهای اطراف را تامین می کند ۳۶ ماه زمان زیادی است و ما می توانیم با یک اقدام سریع و جهادی مدت را کوتاه کنیم.

محرابیان گفت: مدیرعامل سازمان آب برق خوزستان متممی برای این قرارداد پیش بینی و مدت عملیات اجرایی را کوتاه کند تا در حداقل زمان شاهد افتتاح و بهره برداری باشیم.

وی افزود: زمان هایی بود که احداث این نوع پروژه‌ها زمانبر بود و نیازمند تامین تجهیزات و واردات بودیم اما امروز پیمانکاران ما مسلط هستند و اغلب این تجهیزات در داخل کشور ساخته می‌شود و این امکان را داریم که در حداقل زمان این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم و امیدواریم حداکثر تا پایان عمر همین دولت شاهد بهره‌برداری باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه