English

وزیر نیرو در پاسخ به خبرگزاری موج :

افغانستان به پروتکل آب هیرمند پایبند نیست/ در تابستان مشکل برق نخواهیم داشت

وزیر نیرو گفت: متاسفانه قراردادی که بین ایران و افغانستان است توسط هیئت حاکمه افغانستان عمل نشده هرچند خشکسالی هم دخیل بوده است اما در آخرین نشستی که با مسئولین افغانستان داشته‌ایم، قول دادند که انشالله همراه با بارش‌ها، ورودی‌های آب را باز کنند.

افغانستان به پروتکل آب هیرمند پایبند نیست/ در تابستان مشکل برق نخواهیم داشت
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه صنعت آب و توسعه انرژی های تجدیدپذیر اظهار کرد: یکی از انواع انرژی‌های تجدیدپذیر انرژی زمین گرمایی است که در بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای حوزه اسکاندیناوی مورد استفاده واقع می‌شود. در کشور ما از سال‌های گذشته در منطقه مشکین شهر طرحی برای استفاده از انرژی زمین گرمایی تعریف شده و این پروژه با فناوری کاملاً ایرانی به عنوان طرح تحقیقاتی مرحله به مرحله پیش رفته است و در حال حاضر در مراحل پایانی است.

وی افزود: امیدواریم با راه‌اندازی این نیروگاه راه برای استفاده از تولید انرژی زمین گرمایی برای تولید برق در کشور باز شود.

وزیر نیرو در پاسخ به سوال خبرگزاری موج درباره قطعی برق توضیح داد: ما در زمینه برق بیش از یک سوم نیروگاه‌هایمان به دلیل عدم مصرف مدار خارج است و لذا هیچ ناترازی در شرایط موجود نداریم و انشالله مردم هم رعایت می‌کنند همانطور که در تابستان رعایت کردند برق همه واحدهای تجاری تامین می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

نمایشگاه صنعت آب و انرژی‌های تجدیدپذیر

نوزدهمین نمایشگاه صنعت آب و سیزدهمین نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی آغاز به کار کرد

 

محرابیان در خصوص کمبود آب نیز گفت: مدیریت مصرف اصل بسیار مهمی است؛ ما در چهارمین سال خشکسالی هستیم اما دیدیم که در سال‌های گذشته با مدیریت خیلی خوبی که در بخش توزیع و مصرف انجام شد آب برای همه تامین شد. امیدواریم که انشالله با یک اقدام ملی و همکاری دسته جمعی بین خادمان حوزه آب و مردم عزیز، آب برای همگان تامین شود.

وی در خصوص تابستان سختی که در انتظار مردم است، گفت: ما باید هم در مصارف و هم منابع مدیریت داشته باشیم.

وزیر نیرو درباره عقب نشینی دریای خزر توضیح داد: اگر شما روند عقب‌نشینی دریای خزر را در شرایط سال‌های مختلف نگاه کنید، می‌بینید که دریای خزر نوسانات متعددی داشته است و در دهه‌هایی هم این دریا افزایش ارتفاع و در سال‌های هم کاهش ارتفاع داشته است. قدر مسلم با مدیریتی که کشورهای همسایه روی منابع ورودی خواهند داشت انشاالله هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

محرابیان درباره حقابه ایران از هیرمند نیز بیان کرد: همانطور که ما بارها گفته‌ایم، متاسفانه  قراردادی که بین ایران و افغانستان است توسط هیئت حاکمه افغانستان عمل نشده هرچند خشکسالی هم دخیل بوده است اما در آخرین نشستی که با مسئولین افغانستان داشته‌ایم، قول دادند که انشالله همراه با بارش‌ها، ورودی‌های آب را باز کنند. این را ما مطالبه می‌کنیم، پیگیر هستیم و امیدواریم که طبق پروتکل‌های بین‌المللی این حق مسلم جمهوری اسلامی محقق شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه