English

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

ضایعات بخش کشاورزی نیاز غذایی ۲۷ میلیون نفر را تامین می‌کند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه حدود ۱۲۵ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می‌شود که ۲۰ تا ۳۰ درصد آن ضایعات است؛ چرا باید این اتفاق بیفتد. این میزان ضایعات نیاز غذایی ۲۷ میلیون نفر جمعیت را می‌تواند تامین کند.

ضایعات بخش کشاورزی نیاز غذایی ۲۷ میلیون نفر را تامین می‌کند
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

 ، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در اولین رویداد تخصصی فناوری‌های نوین با ایجاد ارزش‌افزوده از ضایعات کشاورزی در صنایع تبدیلی و امنیت غذایی با بیان اینکه امنیت غذایی به امنیت ملی گره خورده، گفت: متاسفانه نتوانستیم از این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها استفاده کنیم؛ جاهایی خلاقانه و مبتکرانه ورود نکرده‌ایم تا ظرفیت‌های بخش کشاورزی را از بالقوه به بالفعل در آوریم.

محمدجواد عسکری افزود: کشاورزی بزرگ‌ترین بخش خصوصی و اقتصادی کشور است که ۳برابر صنعت بازدهی و ۳۵ درصد اشتغال را دارد و در بحث صادرات محصولات کشاورزی  حدود ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت منطقه‌ای دارد.

به‌گفته وی در کمیسیون کشاورزی برای به‌روز کردن قوانین و توسعه بخش کشاورزی، قوانین خوبی را مثل شورای قیمت‌گذاری، صادرات محصولات کشاورزی، طرح امنیت غذایی و رفع موانع تولید را تصویب کردیم و همه مباحث مربوط به بخش کشاورزی در آن گنجانده شده است.

عسکری با اشاره به اینکه به‌طور تقریبی ۸۰ تا ۹۰ درصد نهاده موردنیاز کشور برای تولید وارداتی است، اظهار کرد: از ابتدا نتوانستیم طبق یک برنامه زمان‌بندی کار را دنبال کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه حدود ۱۲۵ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید می‌شود که ۲۰ تا ۳۰ درصد آن ضایعات است، چرا باید این اتفاق بیفتد. این میزان ضایعات نیاز غذایی ۲۷ میلیون نفر جمعیت را می‌تواند تامین کند.

وی اضافه کرد: در برنامه توسعه هفتم، بانک‌ها باید بین ۱۵ تا ۲۰ درصد اعتباراتشان را به بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و صادرات توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی اختصاص دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه