English

حرکت اندک طلا در بازار جهانی

قیمت طلا جهانی در معاملات حرکت اندکی داشت و بالاتر از سطوح کلیدی باقی ماند زیرا بازارها در انتظار کاهش بالقوه نرخ حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده بودند.

حرکت اندک طلا در بازار جهانی
به گزارش خبرگزاری موج

، بهای هر اونس طلا ی جهانی در روز جمعه به  ۲۰۰۴ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز به ۲۰۰۵ دلار و ۵۰ سنت رسید. فلز زرد با ترکیبی از شرط‌ بندی‌های کاهش نرخ و تقاضای پناهگاه امن به بالاترین حد خود در ابتدای هفته صعود کرد اما در حالی که معامله گران در بحبوحه ابهامات در مورد سیاست پولی ایالات‌متحده سود خود را از دست داده بودند، به همان سرعتی که به آن رسیده بود، بالاترین رکورد را از دست داد.

فلز زرد اکنون نزدیک به سه هفته سطح ۲۰۰۰ دلار در هر اونس را حفظ کرده بود که نشان دهنده افزایش خوش بینی نسبت به چشم انداز طلا در ماه‌های آینده است.

انتظار می‌رود که پس از کاهش فرصت‌های شغلی و داده‌های مربوط به حقوق و دستمزد خصوصی که نشان‌دهنده کاهشی در این بخش بود، این قرائت سردی بیشتری را در بازار کار نشان دهد. هرگونه سرد شدن بیشتر در بازار کار به فدرال رزرو انگیزه کمتری برای بالا نگه داشتن نرخ های بهره برای مدت طولانی‌تر می‌دهد که به نفع طلا است.

در حالی که به طور گسترده انتظار می‌رود بانک مرکزی در جلسه هفته آینده خود نرخ‌ها را متوقف کند، چشم‌انداز آن در مورد سیاست‌های پولی، به ویژه در مورد زمانی که قصد دارد کاهش نرخ‌ها را آغاز کند، نامشخص است.

شرط بندی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو می‌تواند تا مارس ۲۰۲۴ نرخ بهره را کاهش دهد، نقطه کلیدی حمایت از قیمت طلا در اوایل هفته گذشته بود. با این حال، فلز زرد ممکن است در ماه های آینده برای قدرت بیشتر آماده شود، به خصوص اگر نرخ بهره کاهش یابد و شرایط اقتصاد جهانی بیشتر بد شود.

بر اساس گزارش اینوستینگ، مجموعه‌ای از خوانش‌های اقتصادی اخیر از ایالات‌متحده، آسیا و منطقه یورو نشان می‌دهد که رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۴ کاهش می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه