English

وزیر نیرو:

واردات لوازم خانگی بی‌کیفیت ممنوع شد

وزیر نیرو ابراز داشت: واردات لوازم خانگی بی‌کیفیت و پرمصرف به کشور در پی مصوبه دیروز هیات دولت ممنوع است و از ورود اینگونه وسایل به شدت جلوگیری خواهد شد.

واردات لوازم خانگی بی‌کیفیت ممنوع شد
به گزارش خبرگزاری موج

، علی اکبر محرابیان در مراسم رونمایی از نخستین «الکتروموتور پربازده مغناطیسی» ساخته یک شرکت دانش بنیان در مشهد افزود: این اقدام به منظور حمایت از کالاهای تولید داخل و واردات کالاهای ارزشمندی است که باعث صرفه جویی در انرژی می شود، ب راساس این مصوبه فقط واردات برای لوازم مصرفی با دو گرید (رتبه بندی سطح کیفیت) بالای جدول انرژی امکان پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به سهم بالای وسایل سرمایشی در افزایش مصرف انرژی در تابستان بیان کرد: فاصله توان مصرفی برق در تابستان با زمستان در کشور حدود ۳۳ هزار مگاوات ساعت است که تولید برق در کشور را ۳۰ درصد افزایش می دهد، به این معنا که همزمان با افزایش دمای هوا در کشور ۳۳ هزار مگاوات برق به مصرف این انرژی اضافه می شود.

وزیر نیرو اظهار کرد: این در حالی است که مصرف برق ۱۷۰ کشور در دنیا از ۳۳ هزار مگاوات ساعت کمتر است، کل توان برق مصرفی کشوری مانند مصر با ۱۱۰ میلیون جمعیت و ۶۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی، کمتر از ۳۳ هزار مگاوات ساعت است.

وی ادامه داد: تفاوت بین مصرف برق در زمستان با تابستان در کشور مربوط به مصارف کولر است، لذا هر اقدامی که منجر به کاهش مصرف انرژی در وسایل سرمایشی و بهینه کردن مصرف شود، ارزشمند به شمار می رود لذا تولید الکتروموتور پربازده مغناطیسی برای کولرهای آبی توسط شرکت نیان الکترونیک، ارزشمندترین کار در اقتصاد و انرژی کشور است که با توسعه آن می توان بخشی از ناترازی های برق کشور را جبران کرد.

محرابیان با قدردانی از سازمان ملی استاندارد در اجباری کردن استاندارد تولیدات لوازم خانگی و واردات کالاهای پربازده مانند لوازم خانگی برقی و گازی گفت: بر اساس قانونی که به تازگی ابلاغ شده است، کولرهای آبی در کشور فقط باید با گرید A به بالا تولید شوند، این به معنای صرفه جویی سالانه ۳۰۰ مگاوات برق از طریق کولرهای آبی جدید است، این میزان صرفه جویی به معنای ساخت یک بلوک کامل از نیروگاه حرارتی شامل دو واحد گازی و یک واحد بخار است.

وی با قدردانی از شرکت نیان الکترونیک به سبب ساخت نخستین الکتروموتور پربازده مغناطیس کشور افزود: این شرکت علم و فناوری را در خدمت رفاه و اقتصاد کشور بکار گرفته که اثربخشی آن در صرفه جویی انرژی برق بسیار است.

محرابیان بیان کرد: با بهره گیری از الکتروموتور پربازده مغناطیس در کولرهای آبی و تداوم اجرای چنین پروژه هایی برای کاهش مصرف برق در وسایل سرمایشی می توانیم تا ۹۰ درصد از ۳۳ هزار مگاواتی که به مصرف برق اضافه می شود، بکاهیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر شرکت نیان الکترونیک، شرکتهای دیگری نیز در کشور طرحهای دیگری در حوزه کاهش مصرف انرژی وسایل سرمایشی مانند کولر گازی در دست انجام دارند که وظیفه دولت حمایت از این طرحهای ارزشمند در راستای مدیریت مصرف انرژی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه