English

وزیر اقتصاد:

پرونده فساد چای حدود ۹ ماه قبل از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی شده بود

وزیر امور اقتصادی و دارایی ابراز داشت: پرونده فساد چای حدود ۹ ماه قبل از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی شده بود و موضوع جدیدی به شمار نمی رفت که این چنین پیش چشم مردم به رخ کشیده شود لذا موضوع حاضر فقط یک کمپین رسانه ای وسیع است.

پرونده فساد چای حدود ۹ ماه قبل از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی شده بود
به گزارش خبرگزاری موج

، سید احسان خاندوزی در نشستی با استادان دانشگاه فردوسی مشهد در این شهر افزود: پیش از این موارد مربوط به فساد چای شناسایی شده و برکناری ها صورت گرفته بود و پرونده هم به دادگاه رفته است اما تبدیل به یک کمپین رسانه ای وسیع نشده بود.

وی اظهار کرد: در مساله فساد عمدتا تصاویر ساخته شده جامعه براساس برساخته هایی است که دیگران می آورند و در پیش چشم جامعه قرار می دهند و اگر نه در بسیاری از موارد، همین همگرایی که الان تا حد زیادی در پشت جلسات هیات دولت وجود دارد، باعث شده است که بسیاری از سامانه های فعلی در وزارت اقتصاد را فراتر از قانون و تکلیف راه اندازی کنیم.

وزیر اقتصاد گفت: با راه اندازی همین سامانه ها و پوشش حداکثری آنها در راستای هوشمندسازی اقتصاد، جلوی بسیاری از اتفاقات مفسده آمیز گرفته شده است، اموری که در این سامانه‌ها به انجام می رسد پیش از این برای شکل گیری هر کدام از آنها چندین ماه رفت و آمد و خم و راست شدن پیش فلان دستگاه دولتی لازم بود و همه اینها به نحوی آغشته به فساد بودند یا خیلی خوشبینانه در همه شهرستانها و دستگاه های کشور در معرض فساد قرار داشتند.

خاندوزی افزود:هر چه قدر امور در اقتصاد را به سمت سامانه های هوشمند غیرمراجعه ای و غیرکاغذی بیاوریم، فرصتهای فساد را محدود کرده ایم اما آن قدری که باید، این اتفاقات شنیده نشده است و یک باره موضوع پرونده چای را عده ای مطرح می کنند، تازه پرونده ای که یک بار باز و بسته شده بود و اصلا چیز جدیدی نیست، ولی در پیش چشم مردم به رخ کشیده نشده بود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تورم و مشکلات مردم گفت: ناچار هستیم در خصوص تورم که به نظر می رسد فوریت بیشتری نسبت به سایر متغیرها دارد، هر سیاستی که باعث کاهش می شود را مورد توجه و در دستور کار قرار دهیم و اگر نه دولت می داند با کاهش قدرت خرید مردم در سالهای اخیر، باید بیشتر برای گروه های مختلف مثل کارگران و کارمندان هزینه کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مجموعه مقدورات غیرتورمی دولت بیش از این نبوده است، همه اصلاحات مالیاتی و آن چه در یک سال اخیر در موضوع مولدسازی شروع شده است آن قدر اجازه نمی دهد که با گشاده دستی بیشتری تصمیم گرفته شود.

خاندوزی با بیان این که در حال مدیریت مودیان پرریسک مالیاتی هستیم افزود: در این طرح یک بخشی از مودیان به کلی کنار می روند، امسال فشارها را بیشتر کردیم تا این که بیش از ۷۰ درصد مودیان بدون بررسی پرونده ها مالیات را پرداخت کنند لذا تمرکز خود را روی پرونده های اصلی مالیاتی گذاشتیم و این موضوع هر سال جدی تر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه