English

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

نرخ رشد تورم به زیر ۳۰ درصد رسیده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه نرخ رشد تورم به زیر ۳۰ درصد رسیده است ابراز داشت: عوامل و مؤلفه‌های افزایش تورم کنترل شده و با کنترل تراز نامه بانک‌ها و کنترل پایه پولی رشد تورم مهار خواهد شد.

نرخ رشد تورم به زیر ۳۰ درصد رسیده است
به گزارش خبرگزاری موج

، داود منظور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم که در تالار کرامت استانداری برگزار شد گفت: نرخ رشد اقتصادی در شش ماه نخست امسال ۷ و نیم درصد بوده که دستاورد بزرگی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ابراز داشت: این امر نشان داد کشور این توانمندی را دارد که علاوه بر تهدیدات بین المللی مسیر رشد و توسعه را ادامه دهد.

وی گفت: مدیریت خوبی بر کنترل و عرصه کالاها در بازار صورت گرفته و البته در برخی از کالاها محدودیت‌هایی وجود دارد که با افزایش عرضه به بازار، قیمت آنان نیز کنترل خواهد شد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه نرخ رشد تورم به زیر ۳۰ درصد رسیده است افزود: عوامل و مؤلفه‌های افزایش تورم کنترل شده و با کنترل تراز نامه بانک‌ها و کنترل پایه پولی رشد تورم مهار خواهد شد.

منظور عنوان داشت: استقبال مردم در استفاده از کالا برگ که منابع مالی آن از محل هدفمندی یارانه تأمین می‌شود در حال افزایش است که مردم کالاهای اساسی خود را با قیمت مناسب از این طریق خرید می‌کنند.

وی ادامه داد: موضوع توجه به معیشت اقشار کم درآمد در اولویت دولت سیزدهم است که تلاش می‌شود قیمت اجناس اساسی برای ۵ دهک اول ثابت نگه داشته شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان داشت: در حال حاضر ۹۸۰ طرح در سطح کشور قابلیت تکمیل و بهره برداری را دارند که تلاش می‌شود منابع مالی تکمیل این پروژه‌ها تأمین شود و تا پایان سال این طرح‌ها افتتاح شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام در قم بیان داشت: مترو و مونوریل در استان قم باید با همدیگر یکپارچه شوند که در این زمینه آماده کمک هستیم.

منظور، اضافه کرد: توجه به ساختار اداری شهرستان‌های جدید قم، تجهیز شبکه بهداشت و تأمین آمبولانس، تکمیل راه‌های زمینی و ریلی و همچنین تکمیل فرودگاه قم، ساماندهی مناطق حاشیه نشین و تصفیه خانه فاضلاب پردیسان از جمله طرح‌های است که دولت تلاش دارد آنان به سرانجام برساند.

وی گفت: این طرح‌ها در استان قم ۴ همت اعتبار نیاز دارد که تلاش می‌شود تا منابع مالی آنها تأمین شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: مشکل پدیده گرد و خاک، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ساخت هتل‌های ۵ ستاره از برنامه‌های دولت در راستای ارتقا شاخص‌های توسعه در قم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه