English

رئیس سازمان توسعه تجارت خبر داد:

تخصیص ۱۱۰ میلیون دلار ارز ترجیحی برای واردات خودرو

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت:فرصت طلایی برای واردات خودرو در ماه آتی وجود دارد که عدد قابل توجهی ارز تخصیص داده خواهد شد که جمع‌بندی آن با بانک مرکزی انجام شده است.

تخصیص 110 میلیون دلار ارز ترجیحی برای واردات خودرو
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در جمع خبرنگاران درباره واردات خودرو اظهار کرد: مشکل ارزی برای واردات خودرو وجود ندارد و جلسات متعددی با بانک مرکزی در خصوص تخصیص ارز برگزار شده تا این روند تسریع شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد:تا پایان سال پتانسیل واردات حداقل 40 هزار خودرو دیگر وجود دارد اما شرط آن است که بانک مرکزی بتواند به سرعت ارز مناسبی را تخصیص دهد.

وی با بیان اینکه در 2 هفته گذشته 110 میلیون دلار برای واردات خودرو به کشور ارز تخصیص داده شده است، گفت: بر همین اساس اعلام شد که یک فرصت طلایی برای واردات خودرو در ماه آتی وجود دارد که عدد قابل توجهی ارز تخصیص داده خواهد شد که جمع‌بندی آن با بانک مرکزی انجام شده است.

مهدی ضیغمی درباره وضعیت منبع واردات لوازم خانگی پرداخت و افزود:درباره عبارات لوازم خانگی معاون مربوطه در وزارت صمت باید توضیح دهد و جزئیات واردات لوازم خانگی بسته به اینکه چه نوع لوازم خانگی باشد و برای اصلاح روند انرژی باشد متفاوت است. اگر الآن بگویم واردات آزاد شده، ممکن است درباره تمام گروه‌های کالایی درست نباشد.

این مقام مسوول در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد رئیس اتاق تعاون به عنوان بهره بردار نمایشگاه بین المللی گفت: 100 درصد با این موضوع مخالف هستیم و مانع این قضیه در حد توان خواهیم شد. لذا از طریق وزارت صمت مواضع خود را اعلام می کنیم، چنین موضوعی قطعا تعارض منافع بسیاری جدی ایجاد می کند. نمی دانم این موضوع چرا مطرح شده است و ما این موضوع را خیلی جدی نمی گیریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه