English

امضای تفاهمنامه اعطای تسهیلات ریالی برای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان

تفاهم نامه اعطای تسهیلات ریالی به نیروگاه های تجدیدپذیر بین دکتر محمود کمانی معاون وزیر نیرو، رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق(ساتبا) و دکتر محمد صادق خیاطیان، مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی در محل سازمان ساتبا، امضا و مبادله شد.

امضای تفاهمنامه اعطای تسهیلات ریالی برای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر به ارزش 30 هزار میلیارد تومان
به گزارش خبرگزاری موج

، تفاهم نامه اعطای تسهیلات ریالی به نیروگاه های تجدیدپذیر به منظور اعطای تسهیلات به پروژه های تجدیدپذیر از جمله قراردادهای عرضه برق سبز، نیروگاه های خود تامین صنایع و نیروگاه های تجدیدپذیر واقع در شهرک های صنعتی و همچنین شهرک های تخصصی خورشیدی و تامین منابع مالی به ارزش 30 هزار میلیارد تومان طی 5 سال بین ساتبا و صندوق نوآوری و شکوفایی، امضا و مبادله شده است.

گفتنی است هدف اصلی از تفاهم نامه مذکور، تخصیص بهینه منابع حاصل از ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان که مبتنی بر دریافت تعرفه برق تجدیدپذیر از صنایع با مصرف برق بیش از یک مگاوات بوده، می باشد. 

آیین نامه اجرایی این قانون شهریور سال گذشته مصوب گردید که بر اساس آن صنایع با قدرت مصرف بیشتر از یک مگاوات موظفند سالانه معادل یک درصد از برق مورد نیاز خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تأمین نمایند و این میزان را در پایان سال پنجم حداقل به پنج درصد برسانند که در صورت احداث نشدن نیروگاه صنایع مشمول می توانند از طریق برق عرضه شده در بورس انرژی و یا انعقاد قرارداد تامین برق دو جانبه ذیل تابلوی برق سبز نسبت به تامین برق تکلیف شده در قانون اقدام نمایند. 

در غیر اینصورت وزارت نیرو از طریق شرکت توانیر موظف است درصد ذکر شده از برق مصرفی این صنایع را با تعرفه برق تجدیدپذیر که توسط ساتبا اعلام می شود‌، محاسبه و از آنان اخذ نماید.

این تفاهم نامه یکی دیگر از سازوکارهای تامین مالی سازمان ساتبا بوده که با هدف تسریع در احداث نیروگاه ها اجرائی شده است. 

متقاضیان می توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی از نحوه ارسال درخواست و مدارک مورد نیاز جهت دریافت تسهیلات به وب سایت ساتبا با آدرس https://www.satba.gov.ir/u/16d مراجعه نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه