English

راه اندازی خط دریایی کانتینری بنادر امیرآباد مازندران و ترکمن باشی ترکمستان

خط دریایی کانتینری بنادر امیرآباد مازندران و ترکمن باشی ترکمستان راه اندازی شد.

راه اندازی خط دریایی کانتینری بنادر امیرآباد مازندران و ترکمن باشی ترکمستان
به گزارش خبرگزاری موج

، مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از راه اندازی خط دریایی کانیتنری میان ۲ بندر امیرآباد ایران و ترکمن باشی کشور ترکمنستان باهدف افزایش تبادلات تجاری خبر داد.

محمدعلی موسی پور گفت:طبق تفاهم‌نامه عقد خواهرخواندگی بنادر امیرآباد و ترکمن باشی به منظور افزایش تردد کشتی‌ها و سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه‌ها مورد توافق طرفین قرار گرفت و به امضاء رسید.

وی با بیان اینکه میان بندرامیرآباد و بندر ترکمن باشی تشابهات تجاری، بازرگانی و فرهنگی زیادی وجود دارد، افزود: سند خواهر خواندگی میان ۲ بندر پس از فرآیندهای دقیق برنامه ریزی، مطابقت، بررسی نحوه ایجاد قرارداد مشارکت و در نهایت بر اساس توسعه سیر ارتباطی شکل گرفته است.

مدیرکل بندرامیرآباد همچنین از راه اندازی مرکز لجستیک مشترک، تنظیم سند شناسایی متقابل گواهینامه های دریانوردان و بازنگری و تسهیل فرآیند پهلودهی شناورها در بنادر ۲ کشور را از دیگر موارد مطروحه در این توافقنامه برشمرد.

به گفته وی، همکاری در زمینه توسعه ترانزیت و فعال سازی کریدور شمال _ جنوب، تشکیل کارگروه مشترک مطالعاتی در خصوص کاهش تراز آب دریای خزر، تبادل اطلاعات آماری، همسان سازی تعرفه های دریایی و بندری و ایجاد شرکت حمل و نقل چندوجهی مشارکتی از دیگر مواردی بود که در کارگروه تخصصی حمل و نقل دریایی و بندری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است که در حاشیه هفدهمین کمیسیون همکاری‌ های مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان که اواخر آبان برگزار شد، تفاهم نامه خواهرخواندگی بین بندر امیرآباد و بندر ترکمن باشی ترکمنستان با حضور وزیر راه و شهرسازی در عشق آباد به امضا رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه