English

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به خبرگزاری موج بیان کرد؛

احداث ۳ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی/۱۴۰۳ سال تحول در صنعت انرژی تجدید پذیر

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت:احداث نیروگاه های خورشیدی شدت گرفته است و سال آینده را می توان سال تحول تجدید پذیر در صنعت برق کشور بیان کرد.

 احداث 3 هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی/1403 سال تحول در صنعت انرژی تجدید پذیر

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق، همایون حائری معاون وزیر در امور برق و انرژی در پاسخ به سوال خبرگزاری موج درباره برنامه های وزارتخانه در رابطه با انرژی‌های تجدیدپذیر گفت:در حال حاضر هزار و 100 مگاوات ظرفیت انرژی تجدید پذیر بادی و خورشیدی داریم و حمایت های خوبی از طریق وزارتخانه داشتیم.

همایون حائری با بیان اینکه پنل های خورشیدی را به صورت خودکفا در کشور ساخته می شود عنوان کرد: احداث نیروهای خورشیدی شدت گرفته است و سال آینده را می توان سال تحول تجدید پذیر در صنعت برق کشور بیان کرد.

به گفته وی سال 1403 سال تحول در زمینه انرژی تجدید پذیر با حمایت دولت و مجوزهایی که از وزارت اقتصاد گرفته شده است.

حائری گفت:در حال حاضر بیش از 3 هزار مگاوات نیرو گاه خورشیدی در حال احداث است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد:امیدوارم در تابستان سال آینده از این ظرفیت استفاده های مناسبی را داشته باشیم. 

وی اظهار کرد:تا 10 سال آینده  ظرفیت 30 هزار مگاواتی را درصنعت انرژی های تجدید پذیر خواهیم داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار رویداد فن بازار برقرار شد که ارتباط خوبی بین مراکز علمی و صنعت برق ایجاد کرد و ۴۱۰ محصول دانش بنیان و محصولات فناورانه وجود داشت، اضافه کرد: فن بازار برای بهره‌مندی از ایده‌های فناورانه در صنعت برق است و بیش از هزار دانشجو و اساتید از غرفه‌ها بازدید کردند تا محصولات ارزشمندی را برای سال آینده تولید کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: صادرات برق به کشور پاکستان انجام می‌شود و پاکستان کشوری است که از تکنولوژی ایرانی استفاده می‌کند و به محصولات داخلی ما نیاز دارد مذاکراتی هم برای صادرات برق و صدور تجهیزات داخلی به افغانستان وجود داشته است.

حائری اضافه کرد: اولویت تأمین برق در داخل کشور است و در صورتی که برق مازاد داشته باشیم و برایمان سودآوری داشته باشد آن را صادر می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه