English

معاون راهبردی برق حرارتی در پاسخ به خبرگزاری موج؛

دنبال احداث نیروگاه گازی جدید نیستیم/ راندمان نیروگاه‌های کشور ۳۹.۲۶ درصد است

معاون راهبردی تولید شرکت مادر تخصصی برق حرارتی گفت:ما دنبال احداث نیروگاه گازی جدید نیستیم بلکه به دنبال کامل کردن سیکل نیروگاهای گازی هستیم و بخش بخار به آنها اضافه می شود.

دنبال احداث نیروگاه گازی جدید نیستیم/ راندمان نیروگاه‌های کشور ۳۹.۲۶ درصد است

معاون راهبردی تولید شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی و نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج ، که چند درصد نیروگاه های حرارتی سازگار با محیط زیست است؟ گفت:ما دنبال احداث نیروگاه گازی جدید نیستیم بلکه به دنبال کامل کردن سیکل نیروگاهای گازی هستیم و بخش بخار به آنها اضافه می شود.

ناصر اسکندری با اشاره به راندمان بالای این نیروگاه ها بیان کرد:روند افزایش راندمان نیروگاه‌ها به عدد39.26 درصد رسیده است. و این عدد خوبی  در میانگین جهانی است.

وی با بیان اینکه اولویت ما استفاده از نیروگاهایی با راندمان بالا است گفت: در دولت سیزدهم 5 هزار و 700مگا وات نیروگاه جدید اضافه کردیم .و درتلاش ارتقا نیروگاهای موجود در کشور هستیم و همچنین بیش از 200 هزار مگا وات رفع محدودیت و افزایش ظرفیت های نیروگاها را داشتیم.

اسکندری با بیان اینکه اکنون در کشور نیروگاه با راندمان ۲۰ درصد و حتی بالای ۵۰ درصد فعال است اما برای ارتقاء راندمان نیروگاه‌ها برنامه‌هایی را در دستور کار داریم، گفت: در حال حاضر نیروگاه‌هایی را در کشور داریم که بیش از ۶۴ سال عمر دارند اما محور اصلی ما این است که حداقل سوخت را مطرح کنند.

وی با اشاره به وضعیت تامین سوخت نیروگاه‌ها در کشور گفت: اگر سوخت مایع در نیروگاه‌ها ذخیره شود، برای فصل سرد است که امکان تامین وجود ندارد. برای تامین گاز نیروگاه‌ها در جنوب کشور با مشکل مواجه نیستیم اما در بخش شمالی به دلیل برودت و عدم امکان تردد وسایل نقلیه با مشکلاتی مواجهیم که برای این موضوع نیز ذخیره‌سازی صورت می‌گیرد و امسال بیش از ۹۰ درصد از سوخت مایع استفاده نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه