English

اعلام آخرین نیازهای فناورانه صنعت نیروگاهی در نمایشگاه و فن بازار صنعت برق/ ساخت داخل ۸۲۵ هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه‌های کشور

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در نمایشگاه و فن بازار صنعت برق ۲۱ شرکت دانش‌بنیان صنعت نیروگاهی حضور فعالی خواهند داشت، گفت: قرار است ۸۰ نیاز فناورانه این صنعت در نمایشگاه اعلام و ۵۰ محصول دانش‌بنیان فناورانه صنعت تولید برق نیز ارائه شود.

اعلام آخرین نیازهای فناورانه صنعت نیروگاهی در نمایشگاه و فن بازار صنعت برق/ ساخت داخل ۸۲۵ هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه‌های کشور
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از  برق حرارتی ، عبدالرسول پیشاهنگ در جریان افتتاح بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی و نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران با بیان این مطلب، افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است چهار تفاهم‌نامه و دو قرارداد بزرگ در زمینه ساخت بار اول قطعات و تجهیزات نیروگاهی، در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام در خصوص استفاده حداکثری از توان ساخت داخل و توانمندسازی شرکت‌های داخلی و قطع وابستگی، در این نمایشگاه به امضا برسد.
پیشاهنگ با تاکید بر اینکه شرکت برق حرارتی برای ساخت داخل قطعات نیروگاهی تاکنون با ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان قرارداد امضا کرده است، گفت: در حال حاضر ۹۱ درصد قطعات و تجهیزات و لوازم یدکی نیروگاه‌ها ساخت داخل شده است.
وی اضافه کرد: از سال ۹۵ تاکنون و پس از شکل‌گیری شرکت برق حرارتی حدود ۸۲۵ هزار قطعه مورد نیاز صنعت نیروگاهی کشور با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ساخت داخل شده است. بیش از نیمی از این محصولات توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده است و از محل ساخت این قطعات یک‌هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی ارزی صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در پایان گفت: همچنین امسال در راستای تولید بار اول قطعات نیروگاهی، هفت پروژه بزرگ طرح‌های پیشران به مبلغ یک هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه