English

رئیس اتاق اصناف ایران:

حضور اصناف در جلسات تنظیم بازار حذف شده است

رئیس اتاق اصناف ایران ابراز داشت: اتاق اصناف از جلسات تنظیم بازار حذف شده است و تنها دستورات جلسه این ستاد برای اجرا به اصناف اعلام می شود.

حضور اصناف در جلسات تنظیم بازار حذف شده است

به گزارش خبرگزاری موج، مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران، در مراسم رونمایی از طرح یکپارچه‌سازی بازرسی های اصناف اعلام کرد که برای ناوگان بازرسی اصناف نیاز به 700 خودرو داشتند.

با اضافه شدن 550 خودرو جدید به 150 خودرو استیجاری موجود، ظرفیت مورد نیاز تکمیل شده است. از یک میلیون و 500 هزار بازرسی اخیری که در اصناف و بازاریان انجام شده است، 75 هزار پرونده تخلف تشکیل شده است، که نشان می دهد حدود 3 درصد از این بررسی ها تخلف روی داده است.

صفایی همچنین اعلام کرد که اتاق اصناف از جلسات تنظیم بازار حذف شده است و تنها دستورات جلسه این ستاد برای اجرا به اصناف اعلام می شود. او خواستار تجدید نظر وزیر صنعت در این خصوص شد. بر اساس تبصره 7 ماده 72 بابت بازرسی‌هایی که توسط اصناف انجام می‌شود، باید درصدی از جریمه ها به خود اصناف برگردد که این مهم تا به امروز روی نداده است.

درباره صدور پروانه برای دستفروشان، صفایی گفت که اخیراً مصاحبه‌ای در این خصوص انجام شده و برای دستفروشان پروانه صادر می شود، اما باید توجه داشت که دستفروشان باید تنها در قالب روزبازارها ساماندهی شوند.

او همچنین بیان کرد که در حال حاضر دستفروشان در جلوی مغازه اصناف دستفروشی می کنند و فعالین صنفی نمی توانند جلوی آنها را بگیرند و در صورتی که پروانه نیز به آنها داده شود، مشکلات بیشتری ایجاد خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه