English

در دیدار وزیر صنعت ایران با نخست وزیر عراق؛

بازار عراق با محصولات پتروشیمی ایران رونق بیشتری می‌گیرد

دیدار علی آبادی با شیاع السودانی، روابط اقتصادی دو کشور و راه‌های تقویت آن و تقویت مبادلات و مشارکت در سطوح و زمینه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بازار عراق با محصولات پتروشیمی ایران رونق بیشتری می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق ، در این دیدار که در دفتر نخست وزیر عراق در بغداد انجام شد، روابط اقتصادی دو کشور و راه‌های تقویت آن و تقویت مبادلات و مشارکت در سطوح و زمینه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نخست‌وزیر عراق در این دیدار آمادگی خود را برای گشایش افق‌های همکاری دوجانبه در زمینه صنایع پتروشیمی و صنعت کود شیمیایی به دلیل تاثیر قوی آن در ارتقای توسعه داخلی اعلام کرد.

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به دولت و ملت عراق، بر لزوم پیشبرد پروژه های اقتصادی ثمربخش در مقابله با چالش های اقتصادی منطقه و جهان تاکید کرد.

در این دیدار همچنین درباره امکان حرکت به سمت استفاده از ارزهای ملی دو کشور در مبادلات تجاری و نقل و انتقالات مالی دوجانبه به منظور انعطاف بیشتر در معاملات به گونه ای که منافع دو کشور را تامین کند، بحث و تبادل نظر شد.

گفتنی است که عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به منظور دیدار و گفت و گو پیرامون مسائل و روابط دوجانبه با مسئولین و مقامات عراقی در سفری یک روزه با استقبال « غسان فرحان » معاون وزیر تجارت عراق و «محمد کاظم آل صادق» سفیر ایران وارد فرودگاه بغداد شد.

وی پس از ورود به بغداد در محل عروج شهدای مقاومت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس حضور یافت و نسبت به مقام والای این شهدا ادای احترام کرد.

علی آبادی در این سفر یک روزه افزون بر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق با وزیر صنایع و معادن، رئیس اتاق بازرگانی و تعدادی دیگر از مقامات کشور عراق دیدار و گفت و گو کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه