English

عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه:

تا پایان سال جاری تعرفه تجاری ایران و روسیه صفر می‌شود

عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه گفت: تجارت با پول ملی، تجارت آزاد و گشایش مرزهای گمرکی ایران با روسیه، ارمنستان، بلاروس به‌زودی انجام می‌شود.

تا پایان سال جاری تعرفه تجاری ایران و روسیه صفر می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، کامبیز میرکریمی در گفت‌وگویی اظهار داشت: با توسعه تجاری ایران و کشورهای اوراسیا تا پایان سال مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه گمرک، تعرفه‌ها و بازار رقابتی حل خواهد شد.

این فعال اقتصادی با اشاره به جهش صادراتی با توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی، افزود: زیرساخت‌های نرم افزاری در حوزه موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد با کشورها به طور جدی و با سرعت در حال اجراست که مذاکره کننده‌های ایران و روسیه تفاهم‌های خوبی داشتند و بعد از نهایی شدن در پارلمان‌های ۵ کشور و ایران ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به سابقه صادرات ایران به روسیه و بلاروس در حوزه خودرو، بیان داشت: با برپایی نمایشگاه و معرفی خودرو سمند Lx، کارخانه‌ای که در بلاروس برای خودروساز آمریکایی مجهز شده بود، در اختیار تولیدکننده ایران قرار گرفت. در کشور روسیه هم پژو ۲۰۶ صندوقدار و سمند مشتری دارد که به دلیل نبود زیرساخت حمل و نقلی و بعد آن مشکلات ارزی با مشکل روبرو شد که از سال ۹۸ مسیر تازه‌ای برای تولید و صادرات خودرو، توربین‌ها، کاتالیزورها و قطعه‌سازان خودرو باز شد.

میرکریمی اظهار امیدواری کرد: با تشویق شرکت‌ها به بازاریابی و استفاده از این بازارها در غیاب برندهای بزرگ بتوانیم به توسعه صادرات و تثبیت جایگاه خود در کشورهای اوراسیا دست یابیم.

عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه تنها دغدغه فعالان اقتصادی را دو نرخی بودن ارز دانست و تصریح کرد: امید داریم با یک نرخی شدن ارز یا نزدیک شدن به نرخ آزاد، رقابت شفاف و آزاد را توسعه دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه