English

سال آینده بخش مرکزی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) افتتاح می‌شود

در بازدید وزیر راه و شهرسازی از روند ساخت مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران، اعلام شد که روند ساخت بخش مرکزی این مصلا در حال حاضر ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

سال آینده بخش مرکزی مصلای بزرگ امام خمینی (ره)  افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، مهرداد بذرپاش پنج شنبه ۲۷ مهرماه با حضور در بخش های در حال ساخت مصلای بزرگ امام خمینی (ره ) تهران، از گنبدخانه، ایوان و شبستان شرقی، ورودی غربی و ساختمان رواق غرب و کارگاه ورودی شمالی مصلای امام خمینی (ره) بازدید کرد.

در این بازدید وزیر راه وشهرسازی با پیمانکاران و مشاوران ساخت مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران گفتگو کرد و گزارش های اجرای پروژه در خصوص روند تکمیل این طرح عمرانی در این بازدید ارائه و اعلام شد که بخش مرکزی مصلای امام خمینی (ره) با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله نازک کاری قرارداد که سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

مساحت زمین قسمت مرکزی مصلای تهران حدفاصل خیابان رسالت و شهید بهشتی ۶۳ هکتار است که با افزودن اراضی شمالی بزرگراه رسالت و مجموعه چهل‌سرا (پادگان عباس‌آباد) اراضی وسعت خواهد یافت.

ایوان بزرگ میان مسجد جامع و گلدسته‌های اصلی به صورت پوسته‌ای به ارتفاع ۷۲ متر و دهانه ۱۱۰ متر طراحی شده است که ۲۰ هزار متر مربع زیر بنا و گنجایش بیش از ۳۸ هزار نفر را دارد.

طراحی این ایوان نسبت به انواع معماری ایوان‌ها در مساجد، نوگرایانه و بدیع می‌باشد مصلی ۱۴ گلدسته، ۱۲ صحن و ۵ ورودی دارد همچنین مصلی دارای ۷ گنبد می‌باشد که متأثر از معماری گنبدهای ایرانی مناطق مختلف کشور طراحی شده‌اند.

گنبد اصلی مصلی، از بزرگترین گنبدهای جهان اسلام است که فضای زیر گنبد بیش از ۱۳ هزار متر مربع است.

در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران ابنیه های شاخص شامل رواق غرب (۳۴ هزار متر مربع)، رواق شرق (۵۵ هزار متر مربع)، ورودی رواق غرب (۱۹ هزار متر مربع)، قرائت خانه (۲.۵ هزار متر مربع) ، گنبدخانه، پیش ورودی و شبستان های جانبی ایوان (۴۵ هزار مترمربع) و صحن مرکزی (۵۲ هزار متر مربع) و ایوان مرکزی (۱۶ هزار متر مربع) است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه