English

دیدار و گفت‌وگوی وزیر اقتصاد ایران با وزیر دارایی مصر

وزیر امور اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست بانک آسیایی زیرساخت در مصر به قاهره سفر کرده، با وزیر دارایی این کشور عربی دیدار و رایزنی کرد.

 دیدار و گفت‌وگوی وزیر اقتصاد ایران با وزیر دارایی مصر

به گزارش خبرگزاری موج، بنا بر اعلام دفتر حافظ منافع ایران در مصر، سیداحسان خاندوزی در جریان سفر به مصر در روز یکشنبه دوم مهر با محمد معیط، وزیر دارایی مصر ملاقات و درباره تحولات روابط دوجانبه به‌ویژه مناسبات تجاری و اقتصادی بین دو کشور گفت‌وگو  و رایزنی کرد.

 وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن تاکید بر عزم دولت ابراهیم رئیسی برای توسعه روابط همه‌جانبه با کشورهای همسایه و منطقه و ظرفیت‌های فراوان موجود در دو کشور بزرگ و تاریخ‌ساز مصر و ایران، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه همکاری‌ در زمینه‌های بانک آسیایی زیرساخت، بانک توسعه اسلامی، بانک مشترک مصر و ایران، شرکت نساجی مصر و ایران و شرکت مشترک کشتیرانی، بر امکان انتقال فناوری ایران در حوزه داروسازی و پتروشیمی به مصر تاکید کرد.

وزیر دارایی مصر نیز بر آمادگی کشورش برای اجرایی و عملیاتی کردن پیشنهادات مطرح شده توسط خاندوزی تاکید و اظهار کرد: مصر بسط و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران را مهم می‌داند و امیدواریم به‌زودی شاهد ارتقای روابط دو کشور باشیم.

وی تصریح کرد: دو کشور می‌توانند در زمینه گردشگری، تشویق سرمایه‌‌گذاری از طریق توافقات و تفاهم‌نامه‌های گمرکی و کاهش تعرفه‌ها و مالیات و تولیدات مشترک همکاری کنند.

وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران نیز برای تداوم ارتباطات و پیگیری طرح‌های مورد بحث، پیشنهاد کرد کمیته مشترکی بین معاونین وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و وزیر دارایی مصر تشکیل شود که موردتوافق قرار گرفت.

همکاری در زمینه موضوعات گمرکی، تعرفه‌ها و حمایت بانک‌ها از تجار و سرمایه‌گذاران نیز از جمله محورهایی بودند که موردتوافق وزرای دو کشور قرار گرفت.

براساس اعلام دفتر حافظ منافع ایران در مصر ، این ملاقات که در فضایی دوستانه و صمیمی و با استقبال گرم وزیر دارایی مصر برگزار شد، در واقع اولین ملاقات در زمینه مباحث اقتصادی  دو کشور در دهه گذشته و بعد از ملاقات اخیر وزیران امور خارجه دو کشور در نیویورک محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه