English

وزیر راه و شهرسازی:

طی چهارماه گذشته رشد قیمت مسکن در بسیاری از شهرها منفی شده است

وزیر راه و شهرسازی نظارت و ساماندهی مشاوران املاک، کنترل بازار و مصالح و خروج مصالح سیمان و فولاد را از بورس کالا در کنترل و کاهش قیمت مسکن امری مهم دانست و ابراز داشت: طی چهارماه گذشته رشد قیمت مسکن در بسیاری از شهرها منفی شده است.

طی چهارماه گذشته رشد قیمت مسکن در بسیاری از شهرها منفی شده است

به گزارش خبرگزاری موج، مهرداد بذرپاش در جلسه شورای مسکن استان مازندران با بیان اینکه سیاست جدید این است که در روستا زمین برای ساخت مسکن واگذار کنیم، اظهار داشت: در حوزه ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده عقب ماندگی جدی است.

وی با اظهار اینکه ساخت بیش از ۱۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های فرسوده مازندران پیش بینی شده است، گفت: به شهرداری‌ها برای اجرای طرح‌های ساخت مسکن و نوسازی بافت‌های فرسوده کمک می‌کنیم.

وی درباره بیمه مسکن و ساخت و ساز با توجه به افزایش رقم بیمه گفت: موضوع بیمه در مجمع تشخیص و شورای مصلحت نظام مورد تأیید قرار گرفته است و عملاً به حوزه ساخت و ساز کمک می‌کند.

وزیر راه شهرسازی با اشاره به تهیه بسته ۱۹ بندی برای بازآفرینی بافت فرسوده شهری گفت: مازندران یکی از استان‌هایی است که کمترین مشارکت را در اجرای این بسته داشته است.

وی با اشاره به اینکه بسته ۱۹ بندی مشوق‌ها برای رونق و افزایش ساخت و سازها تهیه و ابلاغ شده بود، گفت: هرجا که این بندها نیازمند اصلاح است می‌توانیم در شورای عالی شهرسازی این موارد و بندها را اصلاح کنیم.

بذرباش ارائه تسهیلات بانکی را جمله مشوق‌ها برای رونق ساخت و ساز مسکن بیان کرد و گفت: شناسایی زمین‌های بدون استفاده از محدوده شهرها که سال‌های سال اقدام به ساخت و ساز نشدند و تعیین تکلیف این اراضی امری مهم است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بسته‌های برای بلند مرتبه سازی در شهرهای استان باید مد نظر قرار گیرد، گفت: محورهایی که مستعد بلند مرتبه سازی هستند شناسایی شود و در حال حاضر ۵ شهر کشور از مصوبه شورای عالی برای بلند مرتبه سازی استفاده کردند.

وی نظارت و ساماندهی مشاوران املاک، کنترل بازار و مصالح و خروج مصالح سیمان و فولاد را از بورس کالا در کنترل و کاهش قیمت مسکن امری مهم دانست و گفت: طی چهارماه گذشته رشد قیمت مسکن در بسیاری از شهرها منفی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه