English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در گفت و گو با خبرگزاری موج:

تولید گندم کشور در مرز ۱۰ میلیون تُن/ظرفیت جوجه ریزی به یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، با بیان اینکه در حوزه ذخایر استراتژیک مانند گندم مشکلی وجود ندارد، گفت: در حوزه تولید گندم به مرز 10 میلیون تن رسیده‌ایم و در تأمین گندم برای نان مصرفی مشکلی وجود ندارد.

تولید گندم کشور در مرز 10 میلیون تُن/ظرفیت جوجه ریزی به یک میلیون و 300 هزار قطعه رسید

جبرئیل برادری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، با تأکید بر اینکه در حوزه اقلام پروتئینی نیز با برنامه‌ریزهای مدون سعی در تأمین نیازهای مصرفی داشته‌ایم، بیان داشت: در حوزه مرغ روزانه در حدود 1200 تا 1300 تُن قطعه مرغ وارد استان تهران می‌شود، به‌طوری که میزان جوجه‌ریزی در تیرماه سال جاری 132 میلیون قطعه بوده است.

وی در ادامه افزود: برای نخستین بار است که در استان تهران ظرفیت جوجه‌ریزی به یک میلیون و 300 هزار قطعه رسیده است. برادری، با توضیح اینکه بسیاری از مرغداری‌ها غیرفعال بوده‌اند و طی پیگیری‌ها و همکاری با سرمایه‌گذاران این واحدها فعال شده‌اند، اظهار داشت: اقدامات ارزشمندی در راستای فعال‌سازی واحدهای غیرفعال پرورش مرغ انجام شده است که در وضعیت تولید و تأمین موثر است. میزان جوجه ریزی به یک میلیون و 40 هزار قطعه رسیده و هم‌اکنون نیز در حدود 700 الی 800 هزار قطعه است که طی عملیاتی مرغداری‌های غیرفعال به چرخه تولید بازگشتند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه افزود: یک واحد غیرفعال نیز در حوزه شهرری بود که قرار است روز سه شنبه 31 مرداد جوجه‌ریزی در آن واحد انجام شود. به گفته وی، این سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باعث شد تا نیازها در این زمینه در کل کشور مرتفع شود و اکنون ابهامی در حوزه مرغ وجود ندارد. برادری با بیان اینکه اکنون گوشت مرغ با قیمت مصوب عرضه می‌شود، گفت: دغدغه اکنون ما آن است که این محصول با قیمت مصوب به دست مصرف‌کنندگان برسد.

براساس مصوبه تنظیم بازار قیمت هر کیلو مرغ 73 هزار تومان است و با ضریب 5 درصد می‌تواند تغییر و افزایش داشته باشد که گاها با قیمت 75 هزار تومان در سطح استان در حال عرضه شدن است. همچنین قیمت مرغ زنده هم روند کاهش دارد و نیاز استان تامین است.

برادری اظهار داشت: شاید در برخی مناطق شهر قیمت فروش بالاتر از قیمت مصوب باشد که در حال حاضر برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، تمامی واحدهای تولیدی، استان تهران مورد بازرسی و ارزیابی مستمر قرار می‌گیرند تا با متخلفان و گران‌فروشان برخورد قانونی شود.

وی همچنین در خصوص گوشت قرمز نیز گفت: در حوزه گوشت قرمز هم از داخل و هم از طریق واردات نیازهای مصرف کنندگان تأمین است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به سهمیه اقلام تنظیم بازار ویژه هیئت‌های مذهبی در ایام تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی گفت: 1500 تن برنج و 500کیلو گوشت منجمد و مرغ منجمد و 300 هزار تن شکر بین هیئت‌های مذهبی تهران توزیع شده است.

وی ادامه داد: برخی از این اقلام در سردخانه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارند تا نیاز هیئت‌ها مرتفع شود و هم‌اکنون نیز برای موکب‌ها سهمیه‌هایی بر طبق نیازهایی که توسط عتبات عالیات برای ما ارسال می‌شود در اختیارشان گذاشته می‌شود. برادری همچنین در خصوص صادرات گل و گیاه زینتی گفت: در سطح استان بیش از 1000 هکتار کشت گل و گیاه گلخانه‌ای زینتی وجود دارد که استان تهران در سطح کشور رتبه نخست را دارد. به گفته وی، یک میلیارد و 1308 میلیون شاخه گل بریده تولید می‌شود که سالانه بخش عمده‌ای از آنها به دیگر کشورها مثل هلند امارات و گرجستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه