English

قیمت نفت کمی کاهش یافت

قیمت نفت در بازارهای جهانی پس از این که شب گذشته به بالاترین رکورد از ژانویه صعود کرد، در معاملات روز پنج شنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به دورنمای تقاضای جهانی برای سوخت، کاهش پیدا کرد.

قیمت نفت کمی کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، بهای معاملات نفت برنت با ۹ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، به ۸۷ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت شب گذشته در بالاترین قیمت از ۲۷ ژانویه بسته شده بود.

بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با شش سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، به ۸۴ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا شب گذشته در بالاترین رکورد از نوامبر سال ۲۰۲۲ بسته شد.

آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، ۵.۹ میلیون بشکه افزایش یافت و به ۴۴۵.۶ میلیون بشکه رسید، در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، افزایش ۰.۶ میلیون بشکه ای این ذخایر را پیش بینی کرده بودند.

طبق این آمار، صادرات نفت آمریکا در هفته گذشته، ۲.۹ میلیون بشکه در روز کاهش یافت که شدیدترین کاهش ثبت شده در آمار بود و به ۲.۳۶ میلیون بشکه در روز رسید. با این حال، فیلیپ فلین، تحلیلگر گروه "پرایس فیوچرز"، گفت: بازار انتظار دارد صادرات نفت به دلیل اختلاف قیمت بین معاملات نفت آمریکا و نفت برنت، افزایش پیدا کند.

عاملی که در کاهش قیمت‌ها موثر بود، آماری بود که نشان داد بخش مصرف کننده در چین، دچار تورم منفی شده و قیمت‌های درب کارخانه در ژوئیه، همزمان با تلاش سخت دومین اقتصاد بزرگ جهان برای احیای تقاضا، کاهش پیدا کرده است.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد شرکت "فیلیپ نوا" گفت: پیش‌بینی رشد پنج درصدی چین که در ابتدای سال ۲۰۲۳ اندک به نظر می‌ رسید، اکنون بسیار خوش‌بینانه به نظر می‌ رسد، زیرا چین در حفظ روند احیای اقتصادی پساکرونایی، ناکام مانده است.

بازار، منتظر انتشار شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ژوئیه است. این شاخص که روز پنجشنبه منتشر می شود، از آن جهت اهمیت دارد که روند سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در ماه های آینده را نشان می دهد.

قیمت نفت تحت تاثیر نگرانی‌های مربوط به کمبود عرضه حمایت می‌شود زیرا تنش‌های میان روسیه و اوکراین در منطقه دریای سیاه، ممکن است ارسال محموله‌های نفت روسیه را به خطر بیاندازد. ییپ جون رونگ، تحلیلگر بازار در شرکت آی جی در یادداشتی نوشت: قیمت نفت در برابر آمارهای اقتصادی ضعیف چین در هفته‌های اخیر انعطاف‌ پذیر بوده است و فعالان بازار ترجیح داده‌اند روی محدودیت عرضه تمرکز کنند که با ادامه کاهش تولید و صادرات عربستان سعودی و روسیه، تشدید می شود.

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت در جهان است، هفته گذشته اعلام کرد کاهش داوطلبانه تولید نفت به میزان یک میلیون بشکه در روز را برای یک ماه دیگر تمدید کرده و در سپتامبر ادامه خواهد داد و به احتمال تمدید بیشتر آن اشاره کرد. روسیه هم اعلام کرد که صادرات نفت خود را در ماه میلادی آینده، ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه