English

گروه کشتیرانی برای کاهش فواصل زمانی اعزام کشتی‌ها به ونزوئلا اعلام آمادگی کرد

نماینده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی در ونزوئلا از آمادگی برای کاهش فواصل زمانی اعزام کشتی‌ها به ونزوئلا خبر داد و ابراز داشت: تجار، بار صادراتی را تحویل بدهند در کوتاهترین زمان بارگیری و کشتی را روانه این کشور خواهیم کرد.

گروه کشتیرانی برای کاهش فواصل زمانی اعزام کشتی‌ها به ونزوئلا اعلام آمادگی کرد

به گزارش خبرگزاری موج، این مقام مسئول گفت: در حال حاضر گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، هر سه ماه یکبار یک کشتی را به مقصد ونزوئلا اعزام می‌کند و البته این زمان‌بندی صرفاً با توجه به تقاضای کارخانجات و فعالان اقتصادی است و کشتیرانی آمادگی دارد مدت زمان فاصله میان اعزام کشتی‌ها را کوتاهتر نماید و به فواصل نزدیکتری صورت دهد.
وی با اشاره به حضور کشتی‌های پتونیا و کِلاول در مأموریت صادرات سوخت ایران به ونزوئلا گفت: نخستین شناور در قالب خط منظم در آذرماه ۱۴۰۱ با ظرفیت ۷۶۰ TEU از مبداء «بندر‌عباس» به مقصد ونزوئلا اعزام شد و کشتی اعزامی بعدی در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با ظرفیت حدود ۱۴۰۰ TEU کانتینر به مقصد ونزوئلا حرکت نمود؛ ضمن اینکه اخیراً نیز یک فروند کشتی دیگر با ظرفیت ۶۵۰ TEU برای حمل محمولات در خردادماه ۱۴۰۲ به ونزوئلا اعزام گردیده؛ این در حالی است که حمل بار صادراتی از سوی کشتی‌های گروه کشتیرانی به ونزوئلا از سال ۹۹ کلید خورده، ولی خط کشتیرانی به صورت منظم از سال ۱۴۰۰ برقرار شده و کشتی‌های این ناوگان به صورت مرتب در حال تردد هستند.
وی افزود: در حال حاضر یک شناور دیگر پس از تخلیه بار، در یکی از بنادر ونزوئلا پهلودهی شده و در صدد بارگیری محموله ۱۸ هزار تُنی پت کُک (کُک نفتی) به مقصد ایران است.
وی همچنین تاکید کرد: گروه کشتیرانی به هیچ وجه حمل محموله از ایران، از مبادی مختلف به مقصد ونزوئلا را رد نمی‌کند و این آمادگی را دارد که در صورت وجود حجم بیشتری از محصولات صادراتی، کشتی‌های بیشتر و در فاصله زمانی کوتاه تری به مقصد ونزوئلا تخصیص دهد.
نماینده گروه کشتیرانی در ونزوئلا با تأکید بر اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برنامه بلندمدتی برای مسیر ونزوئلا و کشور‌های حوزه آمریکای لاتین در دستور کار دارد؛ تصریح کرد: بر‌اساس یادداشت تفاهم‌های بین دو کشور، گروه کشتیرانی در صدد تشکیل شرکت مشترک در حوزۀ حمل‌و‌نقل دریایی کشتیرانی فی‌ما‌بین ایران و ونزوئلا است؛ همچنین تقویت خطوط کشتیرانی و کاهش فاصله‌های زمانی را در دستور کار دارد و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در حوزه خرید کشتی و استفاده از خدمات فنی مهندسی، تعمیر و نگهداری کشتی‌ها با طرف ونزوئلایی را دنبال می‌کند.
وی با اشاره به ضرورت اصلاح نظام تعرفه‌های بندری و کاهش هزینه‌های تخلیه بارگیری شناور‌ها گفت: یکی از چالش‌ها در حوزه ونزوئلا و بنادر ونزوئلا هزینه‌های بالای تعرفه‌های بندری برای پهلوگیری، تخلیه و بارگیری شناور‌ها و خدمات کانتینری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه