English

سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری افغانستان در بندر کاسپین

قرارداد ساخت سه پست اسکله در مجتمع بندری کاسپین بین منطقه آزاد انزلی و یک شرکت داخلی با مشارکت سرمایه‌گذاری از افغانستان به ارزش ۵۰ میلیون دلار منعقد شد.

سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری افغانستان در بندر کاسپین

به گزارش خبرگزاری موج، حجت اله عبدالملکی، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مراسم امضای این قرارداد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم چند راهبرد اساسی در حوزه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وجود دارد که یکی از آن‌ها جهانی‌سازی این مناطق است و در این زمینه پنج سیاست مهم را دنبال می‌کنیم که به دو مورد از آن‌ها اشاره خواهم کرد.

وی افزود: تقویت زیرساخت‌های سخت‌افزاری اقتصاد بین‌الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از جمله زیرساخت‌های حوزه لجستیک است و دوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تعریف بسته‌هایی برای سرمایه‌گذاری بوده تا سرمایه‌گذاران خارجی مستقیماً یا با مشارکت شرکای داخلی‌شان سرمایه‌های خود را به مناطق آزاد بیاورند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: منطقه آزاد انزلی با یک شرکت داخلی امشب قراردادی امضا خواهد کرد تا برای سه پست اسکله و پسکرانه‌های آن سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۰ میلیون دلار صورت گیرد.

عبدالملکی با بیان اینکه این موارد سه نمونه از ۷۰۰ بسته سرمایه‌گذاری بوده که برای سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در مناطق آزاد آماده شده است، گفت: به موازات این طرح سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد در حال انجام بوده و استقبال خوبی از طرف سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد بهشت سرمایه‌گذاری در ایران است، اضافه کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان اعضای تیم اقتصاد بین الملل جایگاه خودشان را در اقتصاد جهانی بازیابی می‌کنند و منطقه آزاد انزلی نیز در ادامه و در حوزه خزر جایگاه ویژه‌تری خواهد داشت.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تقدیر از شرکت داخلی و سرمایه‌گذار خارجی برای ورود به این پروژه تاکید کرد: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بدانند که هر کسی در مناطق آزاد سرمایه‌گذاری کند در آینده نزدیک طلا برداشت خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه