English

وزارت اقتصاد ۱۹ راهکار مهار تورم را ارائه داد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تمام تلاش دولت این است که تورم را کنترل و قیمت‌ها را به نقطه مطلوب برساند و ۱۹ اقدام رابه صورت زمانبندی شده ابلاغ کردیم.

وزارت اقتصاد ۱۹ راهکار مهار تورم را ارائه داد

به گزارش خبرگزاری موج، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا پایان امسال به دستاورد‌های ارزشمندی در جهت تحقق شعار سال برسیم.

داوود منظور با تاکید براینکه مهمترین زمینه رشد اقتصادی، ایجاد ثبات اقتصادی و مهار تورم است، افزود: از فروردین امسال در برنامه مشترک بین بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد ۱۹ تدبیر و اقدام زمانبندی شده را ابلاغ کردیم که وظایف هریک از دستگاه‌ها در آن مشخص است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سال جاری تدابیر تدوین شده ساماندهی و اجرا می‌شود که نیاز به همکاری و همراهی تیم اقتصادی دولت دارد و در یک ماه اخیر نتایج آن را بر بازار ارز شاهد بودیم که به سمت ثبات در بازار ارز حرکت کرده‌ایم و به تدریج بازار ارز به ثبات رسیده است.

منظور بیان کرد: مرحله بعدی بازار مسکن است که با تدابیر و هماهنگی تیم اقتصادی دولت آن هم به ثبات می‌رسد. ما می‌توانیم با ثبات نرخ ارز لنگرگاه‌های انتظارات تورمی جامعه را کنترل کنیم.

وی تصریح کرد: براساس سیاست نادرستی در ۱۰ سال گذشته و شرطی کردن مردم به بازار ارز، انتظارات تورمی هم در این بازار تحریک شد و اقتصاد کشور از بازار ارز تأثیر می‌گرفت.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: بانک مرکزی با راه‌اندازی مرکز مبادلات طلا و ارز به سمت علامت‌دهی بازار رسمی ارز حرکت کرد.

منظور با تاکید بر اینکه بازار غیررسمی یک بازار حاشیه‌ای و با عمق ناچیز است، گفت: این بازار در فضای مجازی و تلگرامی نرخ ارز را تعیین می‌کرد و به فعالان اقتصادی علامت می‌داد که این نشان از یک نهادسازی نادرست در اقتصاد دارد.

وی گفت: تجربه دنیا نشان می‌دهد که رشد اقتصادی در فضای باثبات انجام می‌شود و براین اساس نرخ تورم باید به حد قابل قبول کاهش پیدا کند و از یک ثبات برقرار شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یکی از عوامل مهم تورم را ناترازی بودجه دولت عنوان کرد و گفت: مهمترین ناترازی به شکل بدهی دولت به بانک مرکزی ظاهر می‌شود و هر چه ناترازی دولت بیشتر شود، اولین جایی که مراجعه می‌کند منابع بانک مرکزی است که از آن برداشت می‌کند و این باعث افزایش تورم می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه