English

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج:

دولت طبق قانون مکلف به اجرای کارت خرید الکترونیکی است

محمد صالح جوکار با بیان اینکه دولت طبق قانون مکلف به اجرای کارت خرید الکترونیکی در سال 1402 است، گفت: تاکنون دولت اجرای این طرح را به صورت آزمایشی در چند استان انجام داده و هنوز خبری از اجرای سراسری آن نیست، در حالی که یک تکلیف قانونی است.

دولت طبق قانون مکلف به اجرای  کارت خرید الکترونیکی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، حدود دو ماه از سال گذشته و دولت باید مصوبات لایحه بودجه 1402 را اجرایی کند. یکی از این مصوبات اجرای کارت خرید الکترونیکی در قالب هدفمندسازی یارانه بوده و یکی دیگر از این مصوبات تخصیص سهام عدالت به جاماندگان بوده که اطلاعاتی از چگونگی اجرای آن در دست نیست.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه طبق مصوبه کارت خرید الکترونیکی دولت منابع لازم برای اعتبار کارت خرید الکترونیکی را از محل هدفمندسازی یارانه ها می تواند برداشت کند و بعد  کارت خرید الکترونیکی یا کالا برگ را صادر کند، گفت: طبق قانون دولت مکلف به اجرای کارت خرید الکترونیکی در سال 1402 است، اما گفته شده که زیرساخت ها برای صدور کارت برای همه مردم در سراسر کشور فراهم نیست.

 

بیشتر بخوانید:

کالابرگ الکترونیکی پیرامون چند قلم کالا اجرا خواهد شد؟

واریز سود سهام عدالت در دو مرحله

 

محمد صالح جوکار با بیان اینکه دولت تاکنون اجرای این طرح را به صورت آزمایشی در چند استان انجام داده است، افزود: دولت باید درباره جزئیات زمان و چگونگی اجرای این طرح اطلاعات لازم را ارائه دهند، زیرا اجرای آن یک تکلیف قانونی است.

جوکار درباره جزئیات مصوبه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان هم اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس درباره جاماندگان سهام عدالت به هر فردی که زیر پوشش نهادهای حمایتی است و اکنون یارانه ندارد این یارانه از طریق اطلاعاتی که نهاد حمایتی مربوطه ارائه می دهد این سهام ها تخصیص پیدا می کند و خبرها حکایت از این دارد که هم اکنون در حال اجراست

او افزود: براساس اولویت بندی که برای تخصیص سهام عدالت شده همه افرادی که زیرپوشش کمیته امداد، بهزیستی و ... هستند در این مرحله سهام عدالت به ارزش 10 میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه