English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پیش بینی روند حرکت بورس در اردیبهشت / چرا وزیر اقتصاد بر عقب ماندگی بورس تاکید دارد

با توجه به اینکه شاخص کل بورس مقاومت دینامیک و استاتیک خود را شکسته حالا یک حمایت قوی در محدوده دو میلیون و صد هزار واحد دارد. بر همین اساس پیش بینی می شود شاخص کل بورس تا دو میلیون و 400 هزار واحد رشد کند.

پیش بینی روند حرکت بورس در اردیبهشت / چرا وزیر اقتصاد بر عقب ماندگی بورس تاکید دارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، بازار سرمایه بعد از یک رشد 70 درصدی چند روز منفی را تجربه می کند و همین مساله باعث بروز نگرانی هایی در بین سهامداران شده است و برخی نمادها در صف های فروش رفتند، اما با توجه به اینکه شاخص کل بورس مقاومت دینامیک و استاتیک خود را شکسته حالا یک حمایت قوی در محدوده دو میلیون و صد هزار واحد دارد. به همین دلیل در روزهای منفی هم تقاضاهای بالایی داشت.

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه پیش بینی می شود که شاخص کل بورس همچنان به روند صعودی خود ادامه بدهد، گفت: با توجه به اینکه قدرت خریدها در معاملات منفی بورس در روزهای گذشته بالا بوده حکایت از این دارد که شاخص کل بورس فعلا صعودی خواهد ماند.

رضا روحی با بیان اینکه ارزش دلاری بورس در مقطع کنونی نسبت به ارزش دلار بورس در سال 99 پایین تر است، تصریح کرد: این در حالی است که تورم همچنان در کشور بالاست و بازارهای دیگر همپای تورم رشد داشته اند، از این رو پیش بینی می شود بازار سرمایه هم همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد و سقف قبلی شاخص بورس در شرایط کنونی تبدیل یک به محدوده حمایتی قوی برای بورس شده است.

او با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی برخی گروه ها با مجوز افزایش قیمتی که گرفتند پتانسیل رشد بیشتری دارند، اظهار کرد: در حال حاضر برخی از نمادها نسبت به بازار عقب هستند و روند صعودی خود را آغاز خواهند کرد.

 

وضعیت معاملات بورس در فروردین

وزیر اقتصاد و امور دارایی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره اینکه آیا شاخص کل بورس بعد از این مرحله رشد، احتمال دارد دوباره وارد روند نزولی شود، گفت:« وضعیت معاملات بورس در فروردین 1402 بسیار متفاوت از معاملات فروردین 1399 است، از این رو می توان گفت که بورس هیچ حبابی ندارد و حتی نسبت به سایر بازارهای دیگر عقب است.» این موضوع نشانه وجود نقدینگی به بورس در هفته های گذشته است که عمدتا توسط صندوق تثبیت و صندوق توسعه ملی اتفاق افتاده، به همین دلیل بورس حداقل تا نیمه اردیبهشت ماه مثبت خواهد بود. با توجه به اینکه شاخص کل بورس مقاومت دینامیک و استاتیک خود را شکسته حالا یک حمایت قوی در محدوده دو میلیون و صد هزار واحد دارد.

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه در حال حاضر بورس وضعیت مساعد تری نسبت به سایر بازارها دارد، اظهار کرد: سرانه بالای خرید نسبت به سرانه فروش و همچنین خروج پول از صندوق های درآمد ثابت نشان می دهد که بازار بورس فعلا روند صعودی خود را حفظ می کند.

محمود مرادی با بیان اینکه شاخص کل بورس از مقاومت اصلی خود عبور کرده است، اظهار کرد: اگر بازار به روند صعودی خود ادامه بدهد اعتماد به بازار بر می گردد و پول های جدیدی هم وارد بورس می شود و همین مساله می تواند زمینه رشد بیشتر بورس را فراهم کند.

براساس این گزارش پیش بینی می شود شاخص کل بورس در هفته های آینده به نخستین محدوده مقاومتی خود برسد و بعد از آن به یک میلیون و صد هزار واحد پولبک بزند و با دست به دست شدن سهام زمینه صعود بازار تا پایان سال را فراهم کند. بر همین اساس احتمالا برخی از نمادهایی که در هفته های اخیر رشد خیلی بالایی را ثبت کرده اند و در طول چند هفته آینده به حالت اعتدال می رسند و در مقابل نمادهایی که از شاخص بورس عقب هستند در طول اردیبهشت ماه عقب ماندگی خود را جبران خواهند کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه