English

مدیرکل اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه:

۵ میلیون خارج نشین یارانه نقدی می‌گیرند/ پول دو دولت را می‌دهیم تا معیشت مردم را تامین کنیم

مدیرکل اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر قرار بود براساس توقعات منابع تخصیص دهیم تورم ما تا امروز به بالای ۷۰ درصد می‌رسید.

۵ میلیون خارج نشین یارانه نقدی می‌گیرند/ پول دو دولت را می‌دهیم تا معیشت مردم را تامین کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه در نشست بررسی عملکرد هدفمندی یارانه ها با بیان اینکه اگر قرار بود براساس توقعات منابع تخصیص دهیم تورم ما تا امروز به بالای ۷۰ درصد می‌رسید، گفت: حداقل ۵ میلیون نفر در خارج از مرزها از یارانه نقدی استفاده می‌کنند.

محمد جعفری، مدیر کل امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه در نشست بررسی عملکرد هدفمندی یارانه‌ها گفت: بحث یارانه یکی از موضوعات مهمی است که سبب هدر رفت منابع شده است، یارانه‌ها به طور مساوی بین مردم تقسیم می‌شود. در حوزه یارانه به ویژه در بحث انرژی شاهد هدر رفت منابع هستیم.

وی افزود: در مشهد کارخانه‌های بزرگی داریم و به دلیل مشکل گاز ناچار به تعطیلی آن‌ها شدیم، تداوم این روند می‌تواند فاجعه بار باشد و ما را از تولید کننده به وارد کننده گاز تبدیل کند، دولت‌ها تلاش کردند تا با حداقل هزینه این موضوع را مدیریت کنند، مصرف بنزین در دولت نهم و دهم از ۹۰ میلیون به ۶۴ میلیون لیتر در روز کاهش پیدا کرد اما با تداوم قیمت ثابت، اما مصرف دوباره افزایش یافت.

جعفری تاکید کرد: دولت در حال توزیع بودجه به کارمندان خود در بودجه است و تقریبا معادل همان رقم یارانه می‌دهد، در حقیقت پول دو دولت را می‌دهیم تا معیشت مردم را تامین کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه