English

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرگزاری موج:

عرضه گوشت گرم وارداتی با قیمت ۲۲۰ هزار تومان / دولت واردات دام زنده را تسهیل کند

علی اصغر ملکی با اشاره به اینکه گوشت گرم کیلویی 220 هزار تومان در میادین میوه و تره بار توزیع می شود، گفت: گوشت وارداتی به صورت بشقابی عرضه می شود و همچنین گوشت منجمد قرمز هم از طریق سامانه توزیع می شود.

عرضه گوشت گرم وارداتی با قیمت 220 هزار تومان / دولت واردات دام زنده را تسهیل کند

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه افزایش قیمت گوشت در ماه های گذشته به دلیل کاهش عرضه دام بوده است، گفت: همچنین وقتی دامداران نهاده های گران می خرند و بر مبنای همان روی قیمت محصولا خود می کشند و از طرف دیگر بسیاری از دامداران در پاییز دام های خود را عرضه کرده اند تا نهاده های گران نخرند و همین موضوع باعث شده تا میزان موجودی دام کمتر شود.

علی اصغر ملکی با بیان اینکه دولت تمهیداتی برای عرضه گوشت قرمز در بازار پیش بینی کرده اند، تصریح کرد: گوشت وارداتی به صورت بشقابی در میادین میوه و تره بار عرضه می شود و همچنین گوشت منجمد قرمز هم از طریق سامانه توزیع می شود.

او با تاکید اینکه گوشت های بشقابی به صورت گرم با نرخ هر کیلو 220 هزار تومان توزیع می شود، اظهار کرد: ادامه این روند به تعدیل قیمت گوشت کمک می کند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره روند واردات دام به کشور اظهار کرد: در شرایط کنونی واردات گوشت قرمز از آسیای میانه انجام می شود و از آنجایی که در موقعیت کنونی هوای این منطقه سرد شده، به همین دلیل حمل و نقل جاده ای برای واردات دام سخت است، از این رو مذاکراتی با دولت انجام شده که واردات هوایی تسهیل شود تا عرضه گوشت قرمز در بازار افزایش یابد.

ملکی با تاکید بر اینکه زایش های فصل بهار به مرحله فروش رسیده اند و در بازار تاکنون عرضه شده اند، اظهار کرد: به همین دلیل در مقطع کنونی عرضه دامداران کاهش یافته است، به همین دلیل ادامه واردات دام برای عرضه در بازار ضروری است.

به گزارش خبرگزاری موج، در هفته های اخیر قیمت گوشت قرمز به هر کیلویی 350 هزار تومان هم رسیده بود و از آنجایی که تعطیلات عید نورورز را در پیش داریم تعدیل قیمت گوشت در دستور کار دولت قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه