English

شاخص بورس امروز ۹ بهمن ۱۴۰۱/ شاخص بورس به یک میلیون و ۵۴۲ هزار واحد رسید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران طی معاملات روز یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱، حجم معاملات را ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون و ارزش معاملات را هفت هزار و ۶۸ میلیارد تومان نشان داد.

شاخص بورس امروز ۹ بهمن ۱۴۰۱/ شاخص بورس به یک میلیون و ۵۴۲ هزار واحد رسید

به گزارش خبرگزاری موج، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل بورس در جهت روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با سقوط ۵۷ هزار و ۹۰۰ واحدی که معادل ۳.۶۲ درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد.

شاخص کل هم‌وزن نیز هم‌سو با شاخص کل رفتار کرد و با کاهش ۳.۸۸ درصدی به سطح ۴۸۴ هزار و ۶۳۲ واحدی رسید. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون و ارزش معاملات را هفت هزار و ۶۸ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

 

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج دو هزار و ۱۱۳ میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد. لازم به توضیح است که این مبلغ از سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی خارج شده است. این یشترین خروج پول حقیقی از بازار از شهریور سال ۱۴۰۰ تا کنون است.

نقشه بورس تهران امروز با حضور ۵۲ نماد سبز و ۵۹۰ نماد منفی نمایان‌گر غلبه فروشندگان در بازار بود. همچنین ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز یکشنبه معادل ۲۶۶ میلیارد دلار شد.

 

صف خرید و فروش

در لیست بیشترین ارزش صف فروش نماد‌های خاور، خبنیان، وسالت، فاذر و گشان در این لیست به چشم می‌خورند. بیشترین ارزش صف خرید نیز متعلق به نماد‌های فمراد، لازما، خفولا، نمرینو و دحاوی بود.

 

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم خودرو، شتران و خگستر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های کرمان، شستا و دی بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

فاما با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، زفکا نیز با افت هفت درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های ثتران، وشهر و وبیمه تعلق گرفت. همچنین سهم‌های رافزا، سصف‌ها و ثامان نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلتر‌های بورسی نشان می‌دهند که نماد‌های پکرمان، کگهر و سهرمز خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های دحاوی، خفولا و ولانا رقم خورد. همچنین پکرمان در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد امید بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه