English

شاخص بورس امروز ۱ بهمن ۱۴۰۱/ شاخص بورس به یک میلیون و و ۶۵۷ هزار و ۵۷۷ واحد رسید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران طی معاملات روز شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱، با ۳۶ هزار و ۹۶۰ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۱۴۴ واحد صعود کرد.

شاخص بورس امروز ۱ بهمن ۱۴۰۱/ شاخص بورس به یک میلیون و و ۶۵۷ هزار و ۵۷۷ واحد رسید

به گزارش خبرگزاری موج،  شاخص کل بورس امروز با حضور ۲۳۱ نماد سبز و ۴۰۲ نماد منفی نمایان‌گر غلبه فروشندگان در بازار بود. ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز شنبه معادل ۲۸۳ میلیارد دلار شد.

در پایان جریان دادوستد‌های تالار شیشه‌ای بورس تهران در روز جاری نماگر اصلی رنگ سرخ به خود گرفت. شاخص کل به واسطه افت ۱.۸۷ درصدی، ۳۱ هزار و ۵۶۶ واحد کاهش یافت و در ارتفاع یک میلیون و ۶۵۷ هزار و ۵۷۷ واحد قرار گرفت.
در آن سوی بازار شاخص کل هم‌وزن که نماینده یکسان تمام نماد‌های فعال معاملاتی بازار است نیز همسو با نماگر اصلی، به سمت منفی دامنه نوسان حرکت کرد. شرایط در سهام متوسط و کوچک بازار سرمایه کمی از نماد‌های شاخص‌ساز بهتر بود. در پایان معاملات امروز، نماگر هم‌وزن با کاهش ۴ هزار و ۲۴۵ واحدی مواجه شد. این افت باعث شد تا شاخص کل هم‌وزن در ایستگاه ۵۲۱ هزار و ۹۴۲ واحدی قرار گیرد.

 

ارزش معاملات خرد

ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در روز جاری تا لحظه نگارش این گزارش در محدوده ۹ هزار و ۷۳۱ میلیارد تومانی قرار گرفت تا همچنان ارزش معاملات در سطح بالایی در بورس تهران دنبال شود. از سوی دیگر حجم معاملات نیز با ثبت رقم ۱۹ میلیارد و ۹۱۰ میلیون برگه سهم نشان داد معاملات با حجم بالایی در بازار سرمایه بین اهالی بازار دنبال می‌شود.

 

بررسی ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه تا لحظه تنظیم این گزارش، خبر از خروج ۷۹۷ میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد. نقشه بورس تهران امروز با حضور ۲۳۱ نماد سبز و ۴۰۲ نماد منفی نمایان‌گر غلبه فروشندگان در بازار بود. ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز یکشنبه معادل ۲۸۳ میلیارد دلار شد.

 

نماد‌های اثرگذار بر معاملات

امروز نماد‌های شیراز، شپدیس، شتران، کرماشا، کاما و بوعلی بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نماد‌های فولاد، فملی، نوری، شستا و کگل در بر دارنده بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بودند. در سوی دیگر بازار، نماد‌های وسپهر، غصینو، فزر، مارون، وملل و دماوند بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل فرابورس داشتند. از طرفی شگویا، آریا، بپاس، صبا، هرمز، دماوند، شراز و دی بیشترین تاثیر منفی را روی این شاخص داشتند.
بیشترین سرانه خرید حقیقی‌ها متعلق به نماد‌های قصفها، دکیمی، ثتران، غنیلی، شپاس، دسینا و دفارا بود. در لیست بیشترین ارزش صف فروش نماد‌های وسالت پای ثابت صف فروشی‌های بازار سرمایه بازهم در این لیست حاضر بود و در ادامه نماد‌هایی همچون خبنیان، حکشتی، نوری و خاور در این لیست به چشم می‌خورد. بیشترین ارزش صف خرید نیز متعلق به نماد‌های دسینا، گدنا، خنصیر، فزر و ددام بود که نماد جدید حاضر در این لیست است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه