English

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی در گفتگو با خبرگزاری موج:

۷۰ درصد مصرف گاز خانگی است / هوشمندسازی مصرف انرژی به درستی اجرا نشده است

حمیدرضا صالحی با بیان اینکه اقتصاد کشور ناکارآمد است، افزود: بحث یارانه های مصرف انرژی به درستی تدوین نشده و در شرایط کنونی 70 درصد از گاز کشور مصرف خانگی می شود، در حالی که باید این انرژی در بخش صنعت بکار برود و ارزش افزوده پیدا کند.

۷۰ درصد مصرف گاز خانگی است / هوشمندسازی مصرف انرژی به درستی اجرا نشده است

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج ضمن اشاره به اینکه در سال های گذشته رویکرد مناسبی در بخش انرژی نداشته ایم به همین دلیل امروز با مشکل گاز برخورد کرده ایم، گفت: نخست اینکه در سال های گذشته دولت پروژه های توسعه ای گاز را اجرایی نکرده است، از طرف دیگر زمینه ورود سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش فراهم نشده بود به همین دلیل میزان تولید افزایشی نداشته و در مقابل مصرف گاز افزایش قابل توجهی داشته است.

حمیدرضا صالحی با بیان اینکه اقتصاد کشور ناکارآمد است، افزود: بحث یارانه های مصرف انرژی به درستی تدوین نشده و در شرایط کنونی 70 درصد از گاز کشور مصرف خانگی می شود، در حالی که باید این انرژی در بخش صنعت بکار برود و ارزش افزوده پیدا کند و دلیل مساله ریشه در عدم اجرای هوشمند سازی در بخش کنتورها و ... بوده و تصور بر این است که محصولی ارزشمند نبوده، در شرایطی که می تواند منافع زیادی را برای کشور به همراه داشته باشد.

او افزود: در برنامه سوم توسعه به بحث بهره وری انرژی و اقتصاد انرژی توجه شد، اما در سال های اخیرر هیچ توجهی نشد و حتی در دولت نهم و دهم و بعدها در دولت یازدهم با تثبیت قیمت انرژی مانع از سرمایه گذاری در بخش انرژی شدند و تاکنون این مشکل ادامه پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی با بیان اینکه بخش مصرف به سرعت مسیر خود را طی می کند، اظهار کرد: ناترازی وقتی نمایان شود دولت ها به ضرر صنعت تصمیم می گیرند، در حالی که مصرف گاز در بخش صنعت باعث ایجاد اشتغال و تولید ناخالص داخلی ملی می شود.

به گزارش خبرگزاری موج، به تازگی وزارت نفت دستور افزایش قیمت گاز به صورت پلکانی را داده بود و بعد رییس جمهور به این مسأله ورود کرده و قرار شده تخفیف ۷۰ درصدی در تعرفه پرمصرف ها اعمال شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه