English

یک نماینده مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج؛

بودجه ۱۴۰۲ دارای تراز منفی ۴۷۰ هزار میلیارد تومانی است

محمد حسن آصفری با بیان اینکه بودجه سال آینده تراز منفی 470 هزار میلیارد تومانی دارد، گفت: در شرایط کنونی دولت برای کسری این درآمدها نباید به دنبال استفاده از روش های تورم زا برای جبران تراز منفی خود باشد زیرا هزینه های بالایی را به مردم تحمیل می کند.

بودجه 1402 دارای تراز منفی 470 هزار میلیارد تومانی است

به گزارش خبرگزاری موج، در بودجه سال آینده هزینه های عمومی بیش از 40 درصد افزایش یافته است و از طرف دیگر درآمد مالیاتی کشور هم رشد بالایی را تجربه کرده، هرچند وزیر اقتصاد اعلام کرده درآمد مالیاتی شرکت ها حدود 7 درصد کاهش یافته است، با این حال رشد هزینه ها باعث شده این میزان تخفیف مالیاتی سود چندانی را عاید شرکت ها نکند.

یک نماینده مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه بودجه سال آینده تراز منفی 470 هزار میلیارد تومانی دارد، گفت: در شرایط کنونی دولت برای کسری این درآمدها نباید به دنبال این باشد که از روش های تورم زا استفاده کند و به عبارت دیگر پولی از جیب مردم بیرون بیاورد و آن را به شکل افزایش حقوق و ... دوباره به مردم برگرداند.

محمد حسن آصفری با بیان اینکه اعتبارات تبصره 16 و 18 در بودجه سال 1401 محقق نشده افزود: این اعتبارات قرار بود به بانک ها داده شود تا بتواند از آن برای تسهیلات اشتغال‌زایی بکار بگیرند، اما اجرایی نشده، از این رو باید در بودجه سال 1402 درباره این مساله تدبیری اندیشیده شود تا تامین منابع به صورت پایدار انجام شود.

او همچنین با تاکید بر اینکه  در شرایط کنونی دولت شرایط خوبی از نظر اقتصادی ندارد، اظهار کرد: طلب ارزی ایران در کشورهای دیگر برنگشته است به همین دلیل باید بودجه عملیاتی به گونه ای در مجلس تدوین شود که در سال آینده با کسری مواجه نشویم، چراکه این مساله می تواند هزینه های بالایی را برای کشور به همراه داشته باشد.

در بودجه سال 1402 کل کشور پیش بینی شده مجموع درآمد حاصل از مالیات بر واردات برای دولت در سال آینده ۱۲۹ هزار و ۷۱۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. این درآمد شامل درآمد حاصل از حقوق ورودی سایر کالا، درآمد حاصل از حقوق ورودی خودروها، درآمد حاصل از حقوق ورودی دستگاه‌های اجرایی، درآمد حاصل از یک درصد عوارض بر واردات، درآمد حاصل از ثبت معافیت‌ها و تخفیف‌های گمرکی به نرخ صفر تا سقف ۶۱۰۰۰ میلیارد ریال است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه