English

وزیر نفت:

خط تقویتی انتقال گاز به تربت‌جام به طول ۶۵ کیلومتر احداث می‌شود

وزیر نفت گفت: خط تقویتی انتقال گاز به شهرستان تربت‌جام به طول ۶۵ کیلومتر و با تامین اعتبار افزون بر پنح هزار میلیارد ریال احداث می‌شود تا در زمستان سال آینده شاهد قطعی گاز در این منطقه نباشیم.

خط تقویتی انتقال گاز به تربت‌جام به طول ۶۵ کیلومتر احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، جواد اوجی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان تربت‌جام افزود: با توجه به اینکه بیشتر تولید گاز در جنوب کشور صورت می گیرد، ۱۰ خط وظیفه انتقال گاز از جنوب به مرکز و شمال کشور را بر عهده دارند. جنوب خراسان رضوی از نظر خطوط انتقال گاز دارای شبکه ضعیفی است و ای کاش در سال‌های گذشته این خطوط تقویت می‌شد تا امروز شرمنده مردم تربت جام نباشیم.

وی بیان کرد: ترکمنستان به عنوان چهارمین تولید کننده گاز در دنیا، روزانه پنج میلیون مترمکعب گاز به شبکه انتقال گاز کشور کمک می‌کرد ولی از روز پنج‌شنبه واردات گاز از این کشور به واسطه قطعی گاز، برق و آب در ترکمنستان قطع شده است.

وزیر نفت با اشاره به شبکه بی‌نظیر انتقال گاز در کشور نسبت به سایر تولید کنندگان گاز ادامه داد: بیش از ۱۸۰ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در کل کشور ایجاد شده است که توانسته افزون بر ۳۶ هزار روستا و هزارو ۲۲۴ شهر کشور را تحت پوشش خود قرار دهد و این در حالی است که حتی کشورهای دیگر تولید کننده گاز چنین سابقه لوله کشی گاز را سطح کشور خود ندارند و این به برکت جمهوری اسلامی ایران رخ داده است.

او اضافه کرد: اکنون بالای ۸۷ درصد خانوارها در روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار هستند و این در حالی است که قبل از انقلاب فقط یک شهرستان کشور دارای شبکه انتقال گاز بود.

اوجی با بیان اینکه در طول دوران خدمتم شاهد چنین سرمای طولانی مدت نبوده ام، گفت: امروزه بیشتر وسایل گرمایشی مردم گازسوز است، برای حل مشکل پیش آمده برای مردم تربت جام، تمام ظرفیت ها را پای کار آورده ایم تا با تدابیر اندیشیده شده بتوانیم این مشکل را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

وی افزود: برودت بی سابقه هوا تمام کشور را دچار مشکلاتی کرده است و از سوی دیگر هم اکنون نیز بیشترین میزان تولید و مصرف گاز در کشور در حال انجام است به گونه ای که مصرف گاز در کشور اکنون نزدیک به ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است و تولید گاز نیز یک میلیارد متر مکعب توسط ۲۱ پالایشگاه کشور تولید و به شبکه تزریق می‌شود.

وزیر نفت ادامه داد: تربت جام در آخرین نقطه شبکه انتقال گاز قرار دارد و کاهش فشار گاز به دلیل مصرف در کشور باعث اختلال و قطعی گاز مردم این منطقه شده است، بنا بر تدابیر اندیشیده شده تاکنون بیش از ۴۷ هزار لیتر نفت سفید رایگان در کنار تامین ۲۵ تن گاز مایع برای استفاده افرادی که دچار قطعی گاز شده‌اند قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ۱۷ هزار بخاری نفتی و گازی نیز توسط فرمانداری این شهرستان در حال توزیع است و این در حالی است که هزینه برق مصرفی افرادی که دچار قطعی گاز شده‌اند در این مدت توسط شرکت گاز پرداخت خواهد شد.

اوجی اضافه کرد: از سوی دیگر و در راستای الحاقیه مصوبات سفر رییس جمهور به استان خراسان رضوی، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیز برای طرح های عام المنفعه این شهرستان به عنوان هدیه در ایام میلاد دخت نبی اسلام در نظر گرفته شده است.

وزیر نفت گفت: درحالیکه درگیر صادرات نفت، گاز و بودجه سال آتی کشور در کنار تامین امنیت انرژی بودیم ولی با رخ دادن این مشکل در شبکه انتقال گاز شهرستان تربت جام، خود را به این شهرستان رساندم تا از مردم شریف این خطه عذرخواهی کنم، قرار نیست در دولت سیزدهم فردی بی تفاوت نسبت به مشکلات مردم باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه