English

ثبت ۷۰ هزار فقره مجوز کسب و کار خانگی در هفت ماهه سال جاری

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی از افزایش سقف تسهیلات اشتغال خانگی خبر داد و گفت: فعالان حوزه مشاغل خانگی برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود، حمایت مالی می‌شوند.

ثبت ۷۰ هزار فقره مجوز کسب و کار خانگی در هفت ماهه سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج، یکی از طرح‌های وزارت کار به منظور اشتغالزایی و ایجاد فرصت‌های شغلی، توسعه و راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی است و در راستای تسهیل فضای کسب و کار نسبت به کاهش زمان صدور مجوزهای مشاغل خانگی اقدام کرده است.

مشاغل خانگی هر نوع فعالیت اقتصادی است که در فضای منزل و با سرمایه اندک قابل راه اندازی است. این شغل‌ها به دلیل ماهیت خود به فضای زیادی نسبت به سایر کسب و کارها نیاز ندارند و عمده گروه‌های هدف مشاغل خانگی را زنان سرپرست خانوار، کارآفرینان، معلولان، بازنشستگان و روستاییان تشکیل می دهند.

بر اساس اعلام رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، ۷۰ هزار فقره مجوز کسب و کار خانگی در هفت ماهه امسال صادر شده است.

آزیتا همتیان‌، از افزایش سقف تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری خبر داده و گفت: در سال ۱۴۰۱ اعتباراتی از طرف بانک مرکزی به مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد تومان در اختیار فعالان خانگی که دارای مجوز فعالیت در رشته‌های خانگی هستند، اختصاص یافته که در قالب تسهیلات قرض الحسنه ارزان قیمت به متقاضیان پرداخت می‌شود و با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز شاغلین خانگی و پیگیری‌های دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، به منظور حمایت از تولیدات خانگی، سقف تسهیلات فردی تا ۵۰ درصد و تسهیلات پشتیبان تا ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه فعالان حوزه مشاغل خانگی برای راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی حمایت مالی می‌شوند، هدف‌گذاری ایجاد اشتغال کشور درحوزه مشاغل خانگی پایدار را ۳۰۰ هزار نفر تا پایان سال اعلام کرده و ابراز داشت: یکی از ساده ترین روش‌های ایجاد اشتغال در کشور توسعه مشاغل خانگی است که حمایت از آن به بهبود وضعیت اشتغالزایی منجر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه