English

وزیر راه و شهرسازی:

شهرداری‌ها باید سهم مهمی در تولید مسکن برعهده بگیرند

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از شرکای اصلی وزارت راه و شهرسازی در تامین مسکن شهرداری‌ها هستند و باید سهم قابل قبولی را در تولید مسکن برعهده بگیرند.

شهرداری‌ها باید سهم مهمی در تولید مسکن برعهده بگیرند

 به گزارش خبرگزاری موج، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: یکی از شرکای اصلی وزارت راه و شهرسازی در تامین مسکن شهرداری‌ها هستند که شهرداری‌ها باید سهم قابل قبولی را در تولید مسکن برعهده بگیرند. منظور از یک میلیون مسکن بدین معنا نیست که تمامی یک میلیون واحد مسکونی در سال را دولت می‌سازد بلکه به این معناست که دولت ابزارهای تشویقی را در اختیار قرار می‌دهد تا هم شهرداری‌ها و هم خودمالکی‌ها ساخت را هم در شهرها و هم در روستاها انجام بدهند.

وی بر تامین زمین نیز تاکید کرد و افزود: واگذاری زمین یکی از سیاست‌های جدی ماست که در این بخش بررسی‌ها در حال انجام است. تیمی مامور شده تا روی واگذاری زمین فعالیت داشته باشند که در کدام شهرها امکان واگذاری زمین وجود دارد که این فرآیند در ابتدای سال بعد در مقیاس گسترده آغاز خواهد شد. این تیم شهر به شهر را مورد بررسی قرار می‌دهند و استانداران در سراسر کشور مامور هستند تا شهرهایی که اراضی دارند که قابلیت الحاق به محدوده را دارد و زمین‌هایی را می‌توان واگذار کرد، احصا شود و طبق قانون اگر این اراضی متعلق به شرکت‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی باشند باید تحویل وزارت راه و شهرسازی شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تامین مالی اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز توضیح داد: روش‌های مختلفی در دستور کار است. در هدف‌گذاری تامین مسکن که اولویت دولت و قانون جهش تولید مسکن است از روش‌های مختلفی کار دنبال می‌شود. از روش‌های ترکیبی تامین منابع مالی نیز استفاده خواهد شد تا این کار محقق شود. بدین معنا، زمین، تسهیلات، اتمام پروژه‌های مسکن مهر، اتمام پروژه‌های نهضت ملی و روش‌های دیگر ساخت مسکن در دستور کار است.

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح نهضت ملی مسکن و اشاره به هزینه ساخت مسکن مهر و خط اعتباری آن توضیح داد: برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی بر اساس قانون جهش تولید مسکن با برآورد هزینه ساخت حدود متری ۷ میلیون تومان با در نظر گرفتن هر واحد با مشاعات به مساحت ۱۰۰ متر مربع، بودجه ۲ هزار و۸۰۰ میلیارد تومانی نیاز است که موضوع روش‌های تأمین مالی این طرح با توجه اینکه متقاضیان مسکن‌های حمایتی از اعضای دهک‌های پایین درآمدی جامعه هستند، باید مورد بررسی و ارائه راه حل قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه