English

با همکاری وزارت ارتباطات و وزارت نیرو؛

پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها سرعت می‌یابد

در دیدار وزای ارتباطات و نیرو به همکاری این وزارتخانه برای تسریع در پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب وکارها تاکید شد.

پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها سرعت می‌یابد

به گزارش خبرگزاری موج، رشته‌های شفاف شیشه‌ای و پلاستیکی یا فیبرنوری اکنون بخش مهمی از تجهیزات ارتباطی زیرساختی در جهان را تشکیل داده است؛ فناوری اصلی که طی سال‌های گذشته در بخش ارتباطات ثابت ایران کمتر به کار گرفته شده بود، اما در دولت سیزدهم مورد توجه ویژه دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است.

در همین رابطه، عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میزبان علی اکبر محرابیان - وزیر نیرو بود و در این دیدار درباره همکاری‌های مشترک بحث و تبادل نظر شد.

در این دیدار که با حضور معاونان این دو وزارتخانه برگزار شد، زارع‌پور با تشریح ماموریت‌های وزارت ارتباطات در حوزه‌های مختلف به پروژه شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از اولویت‌های مهم دولت اشاره کرد و اظهار کرد: در یک سال گذشته دولت سیزدهم پیشرفت این پروژه به حدود ۶۰ درصد رسیده است.

وی افزود: با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات خدمات متنوع و با کیفیت در یک بستر امن و پر سرعت  به مردم ارائه می شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه ریزی وزارت ارتباطات برای راه اندازی چهار قطب مرکز داده در  کشور گفت: برای تامین برق این چهار مرکز به عنوان مراکز قطب داده کشور نیاز به همکاری وزارت نیرو دارد.

زارع پور به پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های دولت برای سه سال آینده اشاره کرد و تشریح کرد: این پروژه به عنوان یک پروژه راهبردی و ملی نیاز مردم به سرعت‌های بالای چند صد مگابیت بر ثانیه را تامین می‌کند. ضمن اینکه توسعه نسل‌های جدید تلفن همراه نیازمند تامین شبکه فیبر نوری است.

او با تاکید به اینکه انجام این پروژه می تواند ارتباطات پایدار کشور را تا چند دهه آینده بیمه کند، از وزیر نیرو خواست تا زیرساخت‌های وزارت نیرو به کمک این پروژه بیایند.

وزیر ارتباطات از وزارت نیرو به عنوان یکی از دستگاه‌های پیشرو در پیوستن به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تقدیر کرد.

طبق اعلام وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، علی اکبر محرابیان نیز در این جلسه با اشاره به پیشرفت‌های شبکه ملی اطلاعات، این پیشرفت را امید بخش دانست و تاکید کرد که برای اطلاع مردم باید درباره این شبکه اطلاع رسانی بهتری شود.

وی با اعلام آمادگی کامل برای همکاری در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها، افزود: هر امکانی که در اختیار وزارت نیروست برای استفاده در این پروژه در اختیار قرار می گیرد.

وزیر نیرو، با توجه به جهت گیری وزارت نیرو برای بهره گیری حداکثری از فناوری‌های جدید برای هوشمندسازی این وزارتخانه، قرائت کنتور، ارسال لحظه‌ای و فرمان پذیری را برای مدیریت مصرف مهم عنوان کرد و گفت: اولویت ما هوشمندسازی کنتور پنج میلیون مشترک پر مصرف است که می توانیم در این حوزه نیز با وزارت ارتباطات همکاری داشته باشیم.

بر پایه این گزارش، در این جلسه معاونین دو وزیر نیز مباحثی را درباره نوع شیوه همکاری دو وزارتخانه و مسائل مرتبط با آن مطرح کردند و در پایان مقرر شد مدل همکاری برای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها ظرف چند روز آینده بین معاونین این دو وزارتخانه به تفاهم برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه