English

اروپا گوگل را مجبور به حذف اطلاعات نادرست درباره افراد کرد

در اعلامیه دادگاه عالی اتحادیه اروپا گفته شده است اگر مشخص شود اطلاعات درباره یک فرد در نتایج جستجوی گوگل اشتباه است، این اطلاعات باید حذف شود.

اروپا گوگل را مجبور  به حذف اطلاعات نادرست درباره افراد کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، دیوان دادگستری اتحادیه اروپا اعلام داشت در صورتی درخواست فرد نشان دهد اطلاعات موجود در گوگل به طور آشکار نادرست است، این موتورجستجوی آمریکایی باید آن داده ها را تغییر دهد.

افراد در اتحادیه اروپا حق دارند تحت سیاستی که «حق فراموشی» نام دارد از گوگل و دیگر موتورهای جستجو بخواهند لینک‌های اطلاعات قدیمی یا خجالت آور درباره خودشان را حذف کنند.

قوانین سختگیرانه حفاظت از داده ها در این منطقه به مردم حق می دهد هنگام جستجوی نام شان در فضای آنلاین اطلاعات را کنترل کنند اما قوانین بیشتر اوقات نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی داده‌ها را در برابر حق اطلاع عمومی قرار می‌دهد.

البته گوگل از این تصمیم استقبال نکرده است و این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: از سال ۲۰۱۴ میلادی ما به شدت مشغول فعالیت هستیم تا قانون حق فراموشی را در اروپا اجرا کنیم و توازنی بین حق مردم به دسترسی اطلاعات و حفظ حریم خصوصی ایجاد کنیم.

این رای مربوط به شکایتی است که توسط دو مدیر در یک گروه سرمایه گذاری در عالی ترین دادگاه آلمان ثبت شده بود.

این دو از گوگل خواسته بودند نتایج جستجو مبتنی بر نامه های آنها که به انتقاد از مدل سرمایه گذاری گروه مرتبط می شد را حذف کند. آنها مدعی بودند مقالات موجود در نتایج جستجوی گوگل اشتباه هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه