English

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور در گفتگو با موج:

مصرف سرانه آب در کشور ۱۴ متر مکعب در ماه است

هاشم امینی گفت: گفت:الگوی استاندارد مصرف سرانه آب در کشور ۱۴ متر مکعب در ماه برای هر خانوار است. ۵۶ درصد مشترکین به جهت رعایت الگو در هر ماه برای آب مصرفی خود قبض کمتر از ۱۰ هزار تومان می پردازند.

مصرف  سرانه آب در کشور ۱۴ متر مکعب در ماه است

هاشم امینی، معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج گفت:الگوی استاندارد مصرف  سرانه آب در کشور ۱۴ متر مکعب در ماه برای هر خانوار است. ۵۶ درصد مشترکین  به جهت رعایت الگو در هر ماه برای آب  مصرفی خود قبض کمتر از ۱۰ هزار تومان می پردازند. 

هاشم امینی اظهار داشت:  توجه به آب بدون در آمد یا همان  پرت  آب از شبکه واقتصاد آب نیاز به توجه  دارد .

خوشبختانه به جهت جلوگیری ‌کاهش آب بدون درآمد بخشنامه ای اخیرا صادر ‌ وبخش  خصوصی می توانند در موضوع کاهش پرت سرمایه گزارش  نمایند.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به کاهش بارش ها  وبه طبع آن خشکسالی امروز شرایط  بعضی از سدهای کشور خاص است، به همین دلیل وزارت نیرو  بطور مستمر در حال رصد وپایش وضعیت شهرهای دارای تنش می‌باشد  ‌ وبرنامه  ‌پروژه به جهت گذر از این شرایط را در دستور کار قرار داده ودر حال اجرای آن می‌باشد .درعین حال همراهی مردم در مدیریت مصرف  بهینه آب هم باید مورد توجه قرار بگیرد.

او با تاکید بر اینکه بهینه سازی مصرف آب نیازمند اقدامات مستمر، فرایند محور و برنامه محور است، اظهار کرد: این یک واقعیت است که در شرایط کم بارشی  باید سیاست ها به گونه ای وضع شود تا بد مصرفی در بخش آب به حداقل برسد.

امینی با تاکید بر اینکه اصلاح الگوی مصرف آب باید به کمک همه نخبگان ومردم  باید اجرایی شود، اظهار کرد: استفاده از تجهیزات کاهنده در مصرف آب و ارائه روش های جایگزینی  پساب در فعالیت‌های  صنعتی که به آب زیادی نیاز دارند باید در دستور کار قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه