English

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت و گاز در گفتگو با خبرگزاری موج:

پیش بینی درآمد نفت ایران تا پایان سال ۱۴۰۱ / رشد صادرات نفت ارزشی است نه حجمی

حمید حسینی گفت: قیمت نفت با وجود اینکه به محدوده 82 دلار رسیده اما نسبت به سال گذشته همین موقع بیش از 11 دلار بیشتر شده است و از این رو پیش بینی شود درآمد نفتی امسال بیشتر از سال گذشته باشد.

پیش بینی درآمد نفت ایران تا پایان سال 1401 / رشد صادرات نفت ارزشی است نه حجمی

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت و گاز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه صادرات غیرنفتی ایران سالانه 45 میلیارد دلار است گفت: از این میزان حدود 25 میلیارد دلار مربوط به فرآورده نفتی و پتروشیمی بوده و 12 میلیارد دلار از بخش پتروشیمی بوده که رقم قابل قبولی است.

حمید حسینی با بیان اینکه محصولات وارداتی ابتدای سال تا حدودی با صادرات موازنه داشته است، افزود: در ماه های اخیر موازنه منفی 3 میلیارد و 200 میلیون دلاری بین صادرات و واردات ایجاد شده که تاثیر منفی بر اقتصاد دارد، به همین دلیل در شرایط کنونی صادرات گاز هم می تواند به صادرات غیرنفتی کمک کند که در حال حاضر درامد صادرات ایران از گاز سالانه به 5 میلیارد دلار می رسد.

او با تاکید بر اینکه قیمت نفت با وجود اینکه به محدوده 82 دلار رسیده اما نسبت به سال گذشته همین موقع بیش از 11 دلار بیشتر شده است، تصریح کرد: به همین دلیل درآمد حاصل از صادرات نفتی کشور کمک کرده به طوری که از نظر ارزشی رشد صادرات نفتی رشد کرده، هرچند تغییری در حجم صادرات نداشته ایم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت و گاز افزود: با توجه به افت اخیری که قیمت نفت پیدا کرده بازهم میانگین قیمت نفت بیشتر از سال گذاشته است و همین مساله باعث شده پیش بینی شود درآمد نفتی امسال بیشتر از سال گذشته باشد، هرچند کمتر از شش ماهه نخست امسال است.

حسینی با تاکید بر اینکه دولت اگر بتواند کاستی های که در سرمایه گذاری در بخش انرژی را جبران کند باید روی بهره وری بیشتر برنامه ریزی کند، تصریح کرد: راندمان پایین نیروگاه های کشور که 25 درصد هستند باید ارتقا پیدا کند و همچنین دولت باید بیشتر روی صرفه جویی و بهینه سازی مصرف کار کند تا از این طریق کاستی های که در سرمایه گذاری در بخش انرژی به وجود آمده است جبران شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه