English

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا اعلام کرد :

اولین مجوز تشکیل و فعالیت کنسرسیوم حمل و نقل در استان خوزستان صادر شد

در راستای تسریع در چرخه حمل کالا و هم افزایی شرکتهای حمل و نقل و افزایش بهره‌وری ناوگان، شرایط تشکیل و فعالیت کنسرسیوم حمل و نقل در ابلاغیه ضوابط تاسیس و بهره برداری از شرکتهای حمل و نقل بین شهری کالا در سال 1401 مدنظر قرار گرفته و اولین مجوز تشکیل و فعالیت کنسرسیوم حمل و نقل در استان خوزستان صادر شد.

اولین مجوز تشکیل و فعالیت کنسرسیوم حمل و نقل در استان خوزستان صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ، مهرداد حمداللهی مدیر کل دفتر حمل ونقل کالا ی این سازمان ، اظهارداشت : تقاضای تشکیل کنسرسیوم حمل و نقل نیازمند درخواست کتبی دو یا چند شرکت حمل و نقل دارای پروانه فعالیت معتبر و مستقر در چند شهر مختلف به همراه ارایه تصویر پروانه فعالیت و قرارداد همکاری مشترک و معرفی شرکت متولی مدیریت هماهنگ کنسرسیوم حمل و نقل می باشد. ضمن اینکه کلیه مراحل اخذ مجوز تشکیل کنسرسیوم از طریق اداره کل استان مرکزیت شرکت متولی مدیریت هماهنگ کنسرسیوم حمل و نقل صورت می پذیرد.

وی افزود : علاوه بر لزوم ارایه نسخه ای از قرارداد فیمابین شرکتهای عضو کنسرسیوم توسط متقاضیان، فرمی حاوی مشخصات شرکتهای عضو کنسرسیوم شامل نام شرکت، کد فعالیت، استان و شهرستان مرکزفعالیت، نام مدیرعامل، امضاء مدیرعامل و ...از سوی اداره کل استان تهیه و در پرونده کنسرسیوم مربوطه درج می گردد.

مدیر کل دفتر حمل ونقل کالا خاطرنشان کرد: هر نوع الحاق و اضافه شدن اعضای جدید به کنسرسیوم موجود منوط به تنظیم الحاقیه قرارداد فعالیت مشترک بوده و بایستی به اطلاع اداره کل استان ذیربط برسد.

حمداللهی بیان کرد : پس از ارایه مدارک مذکور ، اداره کل استان ذیربط ضمن بررسی اسناد و مدارک ارایه شده و در صورت تایید، مجوز فعالیت کنسرسیوم حمل و نقل را صادر می نماید. مدت اعتبار این مجوز 3 سال بوده و در این مدت هر نوع فعالیت شرکتها و موسسات عضو کنسرسیوم حمل و نقل تحت نام و قالب مذکور بلامانع خواهد بود.

وی درادامه اظهار داشت: کلیه کامیونهای ملکی و تحت پوشش شرکتها ی عضو کنسرسیوم حمل و نقل به عنوان مجموعه واحد تلقی و می توانند در مناقصه های بزرگ و کوچک ملاک عمل قرار گیرند.

ایشان افزود : ضمن اینکه هر یک از شرکتهای عضو کنسرسیوم مجاز به شرکت در مناقصات برگزار شده و انعقاد قرارداد حمل با صاحبان کالای واقع در حوزه مجاز فعالیت سایر شرکتهای عضو می باشد، لیکن صدور بارنامه و مسئولیت حمل کالا برای این قبیل محمولات، تابع ضوابط عمومی بوده و صرفا از سوی شرکت عضو مستقر در محل بار با رعایت حوزه جغرافیایی فعالیت وی امکان پذیر است. همچنین هر یک از شرکتهای عضو کنسرسیوم، مدیریت فعالیت اجرایی دیگر اعضا را در محل فعالیت خود بر عهده دارد.

حمداللهی تأکید کرد : در صورت بروز مشکل و یا تعطیلی هریک از شرکتها، شرکت مذکور از کنسرسیوم خارج می شود. درصورتیکه آن شرکت در ابتدا به عنوان شرکت متولی مدیریت هماهنگ کنسرسیوم معرفی شده بود، اعضای کنسرسیوم می بایست نسبت به معرفی شرکت جدید متولی مدیریت هماهنگ کنسرسیوم اقدام نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه