English

تمدید فرصت خرید بیمه سبد سهام تا پایان هفته

فرصت خرید بیمه سبد سهام که مقرر شده بود امروز به اتمام برسد، تا پایان هفته تمدید شد.

تمدید فرصت خرید بیمه سبد سهام تا پایان هفته

به گزارش خبرگزاری موج، سازمان بورس در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: به اطلاع فعالان محترم بازار سرمایه می ‌رساند؛ عرضه اوراق اختیار فروش تبعی «سهام‌یار» تا روز چهارشنبه مورخ ۰۲ /۰۹ /۱۴۰۱ تمدید شد.

پیرو اطلاعیه شماره۱۱۸۹۷۸ /۱۸۱ مورخ ۱۸ /۰۸ /۱۴۰۱ مدیریت ابزارهای نوین مالی بورس اوراق بهادار تهران در خصوص انتشار اوراق اختیار فروش تبعی سبد سهام توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه در نماد «سهام‌یار» با هدف حمایت از سهامداران حقیقی، به اطلاع فعالان محترم بازار سرمایه می‌رساند؛ عرضه اوراق اختیار فروش تبعی «سهام‌یار» تا روز چهارشنبه مورخ ۰۲ /۰۹ /۱۴۰۱ تمدید شد.

«بیمه سبد سهام» از جمله بندهای مطرح شده در این بسته ١٠ بندی بود که به منظور اطمینان بخشی سهامداران برای آینده روشن بازار سهام در نظر گرفته شد و همین امر زمینه ساز کاهش عرضه و فروش از سوی سهامداران و جبران بخشی از ضرر و زیان سهامداران از طریق بازگشت دوباره شاخص بورس به مدار صعود شد.

طرح «بیمه سبد سهام» یا همان اوراق تبعی که مورد تایید مقامات رده عالی اقتصادی کشور قرار گرفت،  تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان است، ۹۶ درصد از سهام سهامداران حقیقی را پوشش می‌دهد.

سررسید اعمال این اوراق یک ساله بوده و مبلغ تعهد خرید ۲۰ درصد بالاتر از ارزش ترکیب سبد افراد در آخرین روز معاملاتی چهارشنبه، ۴ آبان ۱۴۰۱ است. سهامداران دارای پرتفوی کمتر از ١٠٠ میلیون تومان می‌توانند با خرید یک ریالی این نماد پرتفوی سهام خود را بیمه کنند و تا زمان سررسید بازدهی حداقل ٢٠ درصدی برای آنها تضمین می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه