English

وزیر نیرو خبر داد؛

کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب و برق در کولرها با اعمال فناوری نوین

محرابیان در مراسم‌ روز ملی کیفیت از دستیابی به فناوری‌های نوین در کولرهای آبی خبر داد که با اعمال آن مصرف آب و برق تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

کاهش 50 درصدی مصرف آب و برق در کولرها با اعمال فناوری نوین

به گزارش خبرگزاری موج، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو، امروز در مراسم‌ روز ملی کیفیت با اشاره به اهمیت مسئله کیفیت اظهار داشت: کمبود منابع انرژی‌ بر مسائل اجتماعی تاثیر بسیار زیادی دارد، بنابراین باید مدیریت مصرف با استانداردسازی همراه شود.

وی افزود: شرایط مصرف انرژی طوری است که باید برای بهینه مصرف کردن آن فکری اساسی شود.

وزیر نیرو ‌ بیان کرد: بین وزارت نیرو و سازمان ملی استاندارد تعامل مناسبی برقرار است و اقدامات خاص و قابل توجهی انجام شد که نتیجه آن کاهش مصرف آب و انرژی خواهد بود.

محرابیان با اشاره به اینکه مصارف غیر منطقی بی‌تردید حاصل عدم استانداردسازی تجهیزات است، گفت: اخیرا محققان در سازمان ملی استاندارد اقداماتی در راستای بررسی کولرهای آبی انجام داده‌اند که با قرار دادن فناوری‌های نوین، در این تجهیزات مصرف آب و برق تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: از ابتدای آذر این فناوری در موتورهای کولر آبی اجباری خواهد شد و این اقدامات قابل تغییر است.

وزیر نیرو با بیان اینکه همایش‌ها نباید صرفا محلی برای گفت‌وگو باشد، گفت: باید تغییرات حوزه استاندارد و کیفیت بتواند کیفیت زندگی مردم را ارتقا دهد و این مسئله خروجی چنین همایش‌هایی باشد.

محرابیان بیان کرد: با منابعی که در اختیار داریم علاوه بر مصرف بهینه و استفاده از تجهیزات استاندارد برای ایجاد امنیت در نسل‌های آینده تلاش کنیم و این یک وظیفه ملی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه